najprv, že to bol jeho zámer – nový politický štýl podporený neformálnym zovňajškom.
Tak, ako to robí prezident spoločnosti Virgin Group Richard Branson, známy svojím ležérnym oblečením, aby ukázal svoj nekonvenčný obchodnícky štýl. Richard Sulík sa pre médiá vyjadril, že hoci išlo o veľvyslancov, nešlo o oficiálne stretnutie, ale o obed s priateľmi. Pripustil však, že medializáciu aj neformálnosť trochu podcenil. V nasledujúcich dňoch sa už začal objavovať na televíznej obrazovke v obleku.
Politické stretnutia niekedy programovo obsahujú deň v bežnom oblečení. Spomeniem napríklad summit G8, kde mávajú lídri zúčastnených krajín deň bez kravát, aby sa vytvorila uvoľnená, priateľská atmosféra. Na japonsko-amerických konferenciách sa niekedy objavia americký prezident a japonský predseda vlády bez saka, v bežných nohaviciach. Vždy je to však na základe vzájomnej dohody, takže sa nestane, že jeden príde v džínsoch a druhý v smokingu.
V Japonsku sa vždy rešpektovalo formálne oblečenie, a je to tak dodnes. Ležérny štýl sa však čoraz viac považuje za rozumný, zvlášť v biznise „Cool Biz“ je názov kampane, s ktorou začalo japonské ministerstvo životného prostredia v roku 2005. Jej cieľom je znížiť počet používateľov klimatizácie, čo pomáha zabrániť globálnemu otepľovaniu. Japonské leto je horúce a veľmi vlhké, klimatizácia je nevyhnutná.