SME

Masahikovými očami: Cool biznis

Richard Sulík vyvolal pred pár týždňami mnoho rečí pre svoj štýl oblečenia na stretnutí s veľvyslancami. Líder SaS bol vraj oblečený neadekvátne, keď si dal bledé nohavice a košeľu s krátkymi rukávmi, bez saka. Keď som túto správu zachytil, myslel som si

najprv, že to bol jeho zámer – nový politický štýl podporený neformálnym zovňajškom.

Tak, ako to robí prezident spoločnosti Virgin Group Richard Branson, známy svojím ležérnym oblečením, aby ukázal svoj nekonvenčný obchodnícky štýl. Richard Sulík sa pre médiá vyjadril, že hoci išlo o veľvyslancov, nešlo o oficiálne stretnutie, ale o obed s priateľmi. Pripustil však, že medializáciu aj neformálnosť trochu podcenil. V nasledujúcich dňoch sa už začal objavovať na televíznej obrazovke v obleku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Politické stretnutia niekedy programovo obsahujú deň v bežnom oblečení. Spomeniem napríklad summit G8, kde mávajú lídri zúčastnených krajín deň bez kravát, aby sa vytvorila uvoľnená, priateľská atmosféra. Na japonsko-amerických konferenciách sa niekedy objavia americký prezident a japonský predseda vlády bez saka, v bežných nohaviciach. Vždy je to však na základe vzájomnej dohody, takže sa nestane, že jeden príde v džínsoch a druhý v smokingu.

SkryťVypnúť reklamu

V Japonsku sa vždy rešpektovalo formálne oblečenie, a je to tak dodnes. Ležérny štýl sa však čoraz viac považuje za rozumný, zvlášť v biznise „Cool Biz“ je názov kampane, s ktorou začalo japonské ministerstvo životného prostredia v roku 2005. Jej cieľom je znížiť počet používateľov klimatizácie, čo pomáha zabrániť globálnemu otepľovaniu. Japonské leto je horúce a veľmi vlhké, klimatizácia je nevyhnutná.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C33KD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 966
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 211
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 8 730
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 294
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 688
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 985
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 186
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 056
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Škopec Antal: Slovenská opozícia sa drží hesla: Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  6. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  7. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 463
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 055
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 258
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 202
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 533
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 684
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 204
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 750
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu