Aj keď na Slovensku nie je vlastníctvo médií nebezpečne koncentrované, na kľúčovom televíznom trhu je tak málo hráčov, že ak sa dvaja z nich dohodnú, môžu efektívne vyrábať a potápať celebrity aj v politike. Takisto by mohli manipulovať cenami, a ovplyvňovať tak, kedy a koľko ďalších tlačovín, rádií či malých televízií skrachuje.
Zabrániť tomu, aby taká možnosť nenastala, sa dá reguláciou a (alebo) posilnením konkurencie. Regulácia televízií v slovenských podmienkach je kombinácia riešenia zbytočností a výpalníctva niektorých členov mediálnych rád.
Skutočne svetlé momenty mali regulátori dva. Keď v roku 2005 pár členov licenčnej rady dalo najavo, že Markíza môže prísť o licenciu, pomohlo to odchodu Pavla Ruska z televízie. So CME, ktoré vtedy televíziu ovládlo definitívne, prišiel do Markízy aj Václav Mika a slušnejšie metódy uplatňovania mediálnej moci.