Možno ste to už videli jednu z novších reklám spojených s finančnou skupinou J&T. Nemám na mysli tú, ktorá vzbudila úžas i rozhorčenie tým, že prostredníctvom akcií spoločnosti Tatry Mountain Resorts ponúka spoluvlastníctvo Tatier. Na tú si asi spomeniete, odštartoval ju klip so snehom, líškou a horami, sprevádzaný hlasom Dušana Jamricha, ktorý v mene tejto spoločnosti sľuboval „novú éru Tatier“ – kvalitnejšie služby, lepšie zjazdovky, prvotriedne hotely.
Nikto nevie, ako napokon skončí toto najnovšie vydanie svojského „tatranského patriotizmu“. Plán je ambiciózny: „urobiť z Tatier Alpy“, no s nižšími cenami. Zatiaľ takéto výsledky nevidno – čo však bolo vidno, bola propagácia konského póla na Štrbskom plese, s neuveriteľnou zostavou ľudí, medzi ktorými nechýbal český lobista Marek Dalík, ktorý najnovšie figuruje v problematickom nákupe lietadiel pre českú armádu či Ivan Lexa, o ktorom Patrik Tkáč z J&T povedal, že veď „je to kamarát“.
Teraz však mám pred očami spot s mladým mužom, prichádza na terasu luxusného domu uprostred zelene a hôr, s uterákom v ruke, možno rovno z bazéna, a hľadí do ranného žiarivého slnka. „Nedovoľte ani slnku vyjsť,“ nabáda sugestívny hlas, „bez toho, aby ste na tom zarobili. Zavolajte a poradíme vám, ako investovať.“ Celá séria spotov od J&T banky, na ktorých vidno napríklad krst jachty šampanským, súkromný bazén či obrovské akvárium, je úmyselne provokatívna: hovorí priaznivo o bohatých.