Technicko-ekonomická štúdia z jesene 2009 definitívne pochovala predstavu duálnej prevádzky električiek a mestských vlakov po jednej trati v Petržalke. Podľa plánov magistrátu teraz električka v Petržalke skončí tam, kde sa mala napájať na trať Nosného systému MHD vychádzajúcu z tunela pod Dunajom. Takzvaná 1. etapa teda bude aj konečným stavom.
Vynára sa však otázka, aký je prínos tejto dvojkilometrovej trate električky? Najmä keď má (s rekonštrukciou Starého mosta) stáť 119 miliónov eur, pričom na dofinancovanie zdrojov Európskej únie tak, aby trať budúceho nosného systému išla pod zemou v celej Petržalke, treba asi 130 miliónov. Mohli by sme tak mať prakticky metro za zlomok skutočných nákladov. Keby si Petržalčania mali vybrať, či chcú v roku 2015 výbežok električkovej siete cez Dunaj, alebo radšej v roku 2020 „metro," čo by si vybrali? Nikto sa ich nepýta a najmä - nevedia o tejto možnosti.
Na metro už neveria
Väčšina obyvateľov Bratislavy ani netuší, že prvýkrát v histórii sú k dispozícii reálne zdroje na „metro"/S-bahn". Nosným systémom MHD majú byť mestské vlaky, ktoré budú využívať železničné trate v meste . Na výstavbu nových tratí a tunela pod Dunajom je len v tomto rozpočtovom období únie vyčlenených vyše 400 miliónov eur z fondov EÚ. Po desaťročiach rôznych plánov metra, ktoré politici pred voľbami nasľubovali a nezrealizovali, už možno uskutočneniu tohto konceptu nikto neuverí.
Vedenie mesta robí všetko, aby to tak dopadlo. Nielen, že neinformuje verejnosť - tento projekt úplne ignoruje. Zástupcovia mesta sa viackrát vyjadrili, že sa nebránia tomu, aby železnice trate postavili.
Mesto však nenavrhlo prestupné zastávky na existujúcu MHD, nerieši dopravné uzly v križovaniach železničných a električkových tratí, neexistujú ani návrhy budúcich liniek nosného systému. Mesto sa snaží o jediné - obísť pravidlá únie a peniaze určené na nosný systém použiť na budovanie električky.