Sú vláčiky, v ktorých sa predseda vlády navidomoči cíti príjemnejšie. FOTO - ĽUBOŠ PILC
záujme. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) malo vypracovať systém adresných zliav v doprave. Vláda však túto úlohu zrušila, pretože nemala na jej financovanie dostatok prostriedkov.
Financovanie
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sa v rokoch 1999-2002 financovali z požičaných peňazí. Za pôžičky ručil štát. V konečnom dôsledku to povedie k finančnému zaťaženiu budúcich štátnych rozpočtov. Úverovanie dopravy pravdepodobne vychádzalo z tézy, že doprava je nástrojom sociálnej politiky.
Podľa programového vyhlásenia vlády sa mali infraštrukturálne projekty (diaľnice) financovať zo súkromných a mimorozpočtových zdrojov. Všetky úvery pre Štátny fond cestného hospodárstva však boli so štátnou zárukou. V oblasti železničnej dopravy aj pri výstavbe diaľnic sa splátkami záruk alebo priamo úverov zaťažuje rozpočet v budúcich obdobiach. Treba poznamenať, že týmto spôsobom, teda dotáciami z požičaných peňazí, tieto sektory financovala každá slovenská vláda po roku 1990.