najmä cenou, ktorú ponúkajú jednotliví uchádzači o získanie kontraktu.
Tender na stavbu mosta vypísala spoločnosť Metro, ktorej vlastníkom je mesto Bratislava. Víťazom sa stalo konzorcium firiem vedených spoločnosťou Alpine Mayreder, ktorá sa zaväzuje, že most postaví za 2,795 miliardy korún. Kritici namietajú, že vyhrať mala slovenská firma Doprastav, ktorá sľubuje, že stavbu zrealizuje za 2,253 miliardy. Zmluva s víťazom súťaže ešte nebola podpísaná, pretože Európska investičná banka, ktorá má Bratislave na Most Košická poskytnúť výhodný úver vo výške 1,8 miliardy, ešte v tejto veci neurobila konečné záväzné rozhodnutie. Vzniká tak priestor na diskusiu, či je správne, aby bol víťazom tendra dodávateľ, ktorého ponuka je o 542 miliónov korún drahšia. Rovnako je však možné tento priestor využiť na šírenie demagógie a pseudoekonomických argumentov, akých sa v takýchto prípadoch vždy nájde neúrekom. Vzhľadom na to, že na úver od Európskej investičnej banky dáva Bratislave garanciu vláda, je potrebné, aby bol dodávateľ vybraný prezieravo. Je totiž nutné mať na zreteli, že minulý mesiac upozornilo Prezídium Zväzu stavebných podnikateľov na neetický postup spoločnosti Doprastav, „ktorá vo verejných súťažiach získava často zákazky dumpingovými cenami, ktoré sú v priebehu výstavby výrazne zvyšované a presahujú v konečnom dôsledku ponukové ceny ostatných uchádzačov“. Zväz upozorňuje, že Doprastav takto konal o. i. pri výstavbe diaľničného úseku v Bratislave Mierová – Senecká.