GLOSA TOMÁŠA ULEJA

Strasti a slasti webového casanovu

Prakticky neexistuje vzťah začatý v posledných rokoch, čo by nikdy neprešiel cez tzv. webovú fázu.

V deväťdesiatych rokoch to bola doména ajťákov a nerdov a začiatkom rokov začínajúcich sa na dvojku sme si o ľuďoch, čo využívajú na zoznámenie internet, mysleli, že sú čudní a majú nejaký problém.

Ale teraz pätina všetkých vzťahov a šestina všetkých manželstiev v USA sa začína na internetovej zoznamke, a to je ešte malé číslo, lebo prakticky neexistuje vzťah začatý v posledných rokoch, čo by nikdy neprešiel cez tzv. webovú fázu.

Úplne nový svet

Môžete byť hoci aj úplne analógový jedinec, slečny baliť v knižnici na posledné vydanie Foucaulta, ale aj tak vás zajtra bude hľadať na Facebooku, alebo Pokeci a bude chcieť len tak cez web prehodiť pár slov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tak sa pre celú generáciu mladých randiacich ľudí otvoril úplne nový svet. Už sa dajú baliť nielen susedy a známe známych, ale rovno celá republika. Ale jednoduchšie to nie je ani náhodou.

Internetový server Mashable.com sa pred rokom pustil do vyratávania okolností nových webových vzťahov a zistil, že oproti offline svetu musíme na webe v otázke vzťahov riešiť desiatky nových problémov.

Jedny sú paranoidného charakteru: lajkla mi status, takže sa jej páčim? Tak prečo stále na Facebooku uvádza, že nikoho nemá? A kedy ju o zmenu stavu na Facebooku požiadať? Prečo nenapísala status o včerajšom rande, ale spomína nejakého iného „týpka“ z minulého týždňa? A tak ďalej, a tak ďalej.

Banálne a hlúpe, no vynásobte si to pubertálnou neuváženosťou, prirátajte zaľúbenosť a máte na svete celú novú skupinu mindrákov, s ktorými sa musia mladí vyrovnať, no žiaden návod ani etiketa ešte pre ne nevznikla.

Potom je tu hromada problémov s minulosťou. Informácie o vašich minulých excesoch, naozaj dobrí kamaráti, ktorí pod vaším zamilovaným statusom povedia aj čo by nemali. A zistenie, že vaša bývalá sa bez vás na fotkách z dovolenky oveľa viac usmieva.

O 12 kilogramov ľahšie

Nehovoriac o tom, že ak si chcete cez web nejaké dievča nájsť, skoro sa nedá veriť tomu, čo o sebe vyhlasuje.

Ekonóm Steven Levitt vypočítal, že na sociálnych sieťach váži priemerná Američanka o 12 kilogramov menej, ako je reálny celoamerický priemer, je medzi nimi podstatne viac blondínok než sa vyskytuje v bežnej americkej populácii.

Muži zase príchodom na sociálnu sieť ako šibnutím čarovného prútika podrastú oproti priemeru o 2 centimetre.
Samozrejme, podstatne viac zarábajú a až 70 % používateľov, mužov i žien, vyzerá „nadpriemerne“.

Ale myslíte si, že im to nejako pomôže? Jedna z najväčších amerických zoznamiek OkCupid.com zistila, že ženy, o ktorých muži uviedli, že sú krásne (muži im v hlasovaní priradili päť z piatich bodov), majú často aj niekoľkonásobne menej nápadníkov ako tie, ktoré sú len nadpriemerne pekné (v priemere tri body z piatich).

V čom je háčik? O nablýskaných a krásnych ženách si muži myslia, že ich každý chce, a tak sa na ne jednoducho vykašlú.

Ak je však veľká skupina takých mužov, ktorí by o nej napríklad pre veľký nos povedali, že je škaredá - iní pocítia šancu a dievča stále žiadajú o rande.

Zoznamka teraz všetkým radí, aby neretušovali svoje fotky a ak majú trošku škaredšiu pleť, nech to len pekne ukážu.

Vravíte si, ach tá mládež, aké to má problémy? Vitajte vo svete, z ktorého vzniknú vaše vnúčatá. Alebo aj nevzniknú, stačí si všimnúť fakt, ako neblaho na randenie vplýva prokrastinácia a sociálne siete ako Twitter.

Podľa štatistík tej istej zoznamky majú ľudia s Twitterom oveľa menej času, a preto aj oveľa menej partnerov.

Tak si to teraz zrátajme: konkurencia oproti minulosti milionkrát narástla, už o ženu vašich snov nezápasíte s troma fešákmi z dediny, ale rovno s celou republikou. Milión možných zakopnutí a aspoň desaťkrát viac odmietnutí. A toľko zábavných videí namiesto randenia.

Tak sa niekedy pýtam, čo by vo svojich pamätiach dnes napísal taký Giacommo Casanova. A ešte horšie: ak by bol Facebook už v období Československa - narodili by sme sa vôbec?

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Komentáre

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 388
  2. Vizuálny smog je problém 10 501
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 367
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 225
  5. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 3 688
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 185
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 158
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 809
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 434
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 222

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Investigatíva Adama Valčeka

Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov

Penta odmieta, že by sa spojila s Kočnerom, aby položili Unipharmu.

KOMNENTÁR PETRA TKAČENKA

Kočnerovi sa to sype pod rukami

Unipharma je ďalší klinec do rakvy.

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Dokedy budem môcť hlásať, že som liberálka?

Človek sa bojí, že stratí kontrolu nad životom.

Stĺpček šéfredaktorky

Kočner predsa len niečo po sebe zanechá

Od Kočnera dávajú ruky preč aj tí, ktorí mu v minulosti požičiavali.

KOMNENTÁR PETRA TKAČENKA

Kočnerovi sa to sype pod rukami

Unipharma je ďalší klinec do rakvy.

Komentár Ondreja Podstupku

Nechajme to vyhniť

Pripraviť sa by bolo lacnejšie a férovejšie, ale aj populisti sú už leniví.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Odtlačok po Kiskovi

Bitka o Ústavný súd nebola celkom márna.