24-ročná Nancy Uptonová z Texasu zareagovala na súťažnú výzvu známej odevnej značky American Apparel, zverejnenú online, cez ktorú firma hľadala bacuľaté tváre a telá, ktoré majú propagovať nový rad oblečenia.
Značka je známa svojím explicitným, sexuálne ladeným promo, niektoré médiá na webe píšu, „takmer až pornografickým“. Treba si predstaviť dievčatá v provokatívnych pózach, odeté len v pančuškách.
Uptonová sa vyfotila v priesvitnej košieľke, ako sa v bazéne napcháva mastným kuraťom alebo ako sa v podprsenke oblieva ťažkým majonézovým dresingom. Jej odkaz American Apperalu: správate sa k ženám, ktoré nosia veľkosti 12 - 14 (= L, veľkosť označovaná za typickú pre americké ženy), nevhodne.
Kritizovala urážlivú rétoriku súťaže, plnú slovných hračiek na tému veľkostí a oblých kriviek, a aj samotný brand, ktorý sa dovtedy profiloval ako značka pre superštíhlych. Odvolávala sa na reakcie predavačov American Apparelu, ktorí mali moletných zákazníkov odbiť s tým, že nie sú demografickou cieľovkou značky a na podobné politicky nekorektné ťahy.
Uptonová o súťaži, ktorej sa zúčastnila nie s cieľom vyhrať, ale zaujať stanovisko: „Ponížená, takmer nahá žena, mala svoje miesto v reklamách American Apparel vždy isté, ale väčšie ženy musia proti sebe hlasovať a pretekať sa, aby si zaslúžili svoju šancu.“