Bolo by ho treba, aby oblažovalo ducha tvorcov aj konzumentov, ale peniaze sa zháňajú čoraz ťažšie.
V USA sa krízuje trochu dlhšie, možno preto sa kreatívne duše mali čas nakopnúť a povymýšľať nové formy financovania vznikajúcich projektov.
V najrôznejších odvetviach umenia začal fungovať systém financovania na komunitnej báze. Myšlienka je jednoduchá: Babka k babce, budú… filmy, knihy, CD, výstavy, a tak ďalej.
Asi najznámejším nástrojom naštartovania umeleckých projektov formou dynamického „nakopnutia“ je - aj podľa názvu – webová stránka kickstarter.com.
Na jednej strane používateľom ponúka platformu na vyzbieranie peňazí na dielo, na strane druhej platformu na aktívne financovanie umenia. Funguje to tak, že človek príde s projektom, ktorý „zavesí“ na stránku, aby ho potenciálnym donorom odprezentoval. Projekt musí mať rozpočet, ktorý je na realizáciu potrebný a vyzbieranie stanovenej sumy je ohraničené časovo. Napríklad: váš cieľ je za 28 dní získať 1000 dolárov na natočenie pilotného dielu ironického seriálu o varení. Ak to do uzávierky nestihnete, vyzbierané peniaze sa vrátia naspäť prispievateľom. Ak to stihnete či dokonca vyzbierate namiesto žiadanej sumy 200 percent, točíte.