Kreatívnou riaditeľkou tohto ročníka prestížneho benefičného večierka bola známa performerka Marina Abramovičová, špeciálnym hosťom speváčka Debbie Harry.
Práve Abramovičovej koncept pobúril umeleckú komunitu, konkrétne Yvonne Rainerovú. Rainerová v sťažnosti riaditeľovi MOCA Jeffreymu Deitchovi písala, že účastníci Abramovičovej performancie budú zneužití. Celú akciu nazvala „grotesknou“ a „na hranici ekonomickej exploatácie“.
Modely a modelky najatí Abramovičovej tímom dostali za prácu 150 dolárov a ročné členstvo v galérii, niečo ako permanentku. Ich úloha spočívala v nehybnom kľačaní na rotujúcich podložkách umiestnených pod prestretými stolmi, bez šiat. Ich hlavy, trčiace cez vyrezané diery v stoloch, sa stávali nemými spolustolovníkmi hodujúcich celebrít, modely sa mali snažiť udržiavať s hosťami „očný kontakt“ a zachovať ľadový pokoj pri pokusoch o konverzáciu, kŕmenie či nepatričné dotyky pod obrusmi. Zvyšný „personál“ znázorňoval známe Abramovičovej dielo „Nahý s kostlivcom“, pričom holý model leží pod umelou kostrou.
Nezvyčajné stolové dekorácie alias umelecké inštalácie mali podľa slov autorky dodať udalosti „úctu, vážnosť, zmeniť energiu priestoru a vniesť performanciu do každodennej životnej situácie“.