SME

Masahikovými očami: Koleso šťastia

Tento rok pre mňa nebol dobrý, ale šťastie sa pohybuje v kruhu a ja verím, že sa moje koleso šťastia teraz otočí tým správnym smerom. Aj vám želám šťastný nový rok.

Masahiko ShirakiMasahiko Shiraki

Koleso šťastia alebo lotéria sú v Japonsku bežné marketingové nástroje, ktoré využívajú najmä v decembri predajcovia v lokálnych obchodných centrách.

Kamarát bol na veľkom nákupe potravín v supermarkete. Zaplatil zaň pri pokladni sedemdesiat eur. Odrazu si všimol vianočnú akciu s kolesom šťastia. Opýtal sa teda, aké sú podmienky hry, či sa môže zapojiť?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravidlá boli jednoduché. Každý zákazník, ktorý nakúpi za viac ako štyridsať eur, má jeden pokus na kolese šťastia. Skontrolovali mu sumu na zaplatenom účte a on sa zapojil do hry. Koleso sa dvakrát otočilo dokola a zastavilo sa na výhre, ktorá znamenala vrátenie hotovosti za nákup vo výške sto percent. Vrátili mu sedemdesiat eur.

SkryťVypnúť reklamu

Mal šťastie. On osobne ho cítil dvojnásobne. Veď keby sa nebol spýtal ľudí obsluhujúcich koleso šťastia, nebol by sa o možnosti vyhrať vôbec dozvedel. Pani pri pokladni ho na túto akciu neupozornila. A štipku radosti či podpory neprejavili ani ľudia obsluhujúci koleso šťastia. Z jeho výhry tam jednoducho nikto nemal radosť, ostali chladní a nepovedali ani: 'Gratulujeme!'

Cítil sa čudne. Veď keby okolo jeho víťazstva urobili veľké haló, určite by to pritiahlo pozornosť ostatných zákazníkov, niektorí by možno nakúpili viac, ako mali pôvodne v pláne. K nákupu za tridsaťpäť eur by ešte čosi dokúpili, a svoju úlohu by určite zohrali aj deti, ktoré by možno domŕzali, aby sa mama alebo otec zapojili do hry. Len by o nej najprv museli vedieť. Typický príklad nedotiahnutej alebo až zmarenej akcie vďaka málo iniciatívnym pracovníkom.

SkryťVypnúť reklamu

Koleso šťastia alebo lotéria sú v Japonsku bežné marketingové nástroje, ktoré využívajú najmä v decembri predajcovia v lokálnych obchodných centrách. Keď napríklad nakupujete na jednej ulici v obchodíkoch združených v asociácii, dostanete podľa minutej sumy hracie kupóny, s ktorými zájdete na výherné miesto.

V Japonsku rozhoduje o vašom šťastí väčšinou osudie naplnené farebnými guľôčkami. Obsluhujúci personál osudie rozkrúti, počet otáčok, počas ktorých farebné guľôčky vypadávajú, určuje informácia z výherného kupónu. Tak môžete vyhrať televízor, desať kilogramov ryže, plechovky s pivom na tri mesiace, poukaz na trojdňový pobyt v kúpeľoch a podobne.

Keď sa niekomu pošťastí naozaj dobrá výhra, personál to dá všetkým poriadne nahlas na známosť aj za zvukov silného zvonenia. Kedysi mali výherné kupóny obrovskú tradíciu, dnes sa s pribúdajúcimi veľkými obchodnými centrami vytrácajú malé obchodíky a s nimi aj hry o šťastie.

SkryťVypnúť reklamu

Tak ako sa tínedžeri tešia na Vianoce darčeku vo forme peňazí na prilepšenie vreckového, tešia sa hotovosti v dnešných časoch aj dospelí. Lístky lotérie sa obyčajne veľmi dobre predávajú najmä v čase recesie. Medzi mnohými typmi lotérií je v Japonsku najväčšou 'Jumbo lottery', ktorá za žrebuje trikrát do roka. Silvester je dňom, keď sa žrebuje posledný raz v roku.

Tentoraz vyžrebujú 132 prvých cien po dvesto miliónoch jenov a 66 druhých cien po sto miliónoch jenov (sto miliónov jenov je asi 987 000 eur). Japonci veľmi radi pokúšajú šťastie najmä na konci a na začiatku roka. Dokonca aj novoročné pozdravy, ktoré si medzi sebou posielajú priatelia a známi, majú číslo a okolo 20. januára býva žrebovanie, v ktorom môžete vyhrať napríklad zájazd alebo počítač.

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok pre mňa nebol dobrý, ale šťastie sa pohybuje v kruhu a ja verím, že sa moje koleso šťastia teraz otočí tým správnym smerom. Aj vám želám šťastný nový rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  6. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  2. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  3. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  6. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  7. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  8. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 295
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 739
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 212
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 602
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 390
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 152
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 777
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 572
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Robert Fico a splnomocnenec vlády pre prešetrenie pandémie Covid-19 Peter Kotlár.

Vitajte pri novom formáte predsedu vlády.


38
Peter Schutz

Fico hrá o udržanie vlastného voliča, ktorý je kľúčom k víťazstvu.


14
Tigran Barseghjan a Martin Mikovič.

Barseghyan ma dojal, tvrdí Mikovič.


4
Slavomír Molnár

Lepšie sadzby si treba s bankou vyjednať.


104

Neprehliadnite tiež

Ľubomír Jaško

Po týždni taktického pátosu sú politici opäť v bezpečí.


1
Peter Schutz

Fico hrá o udržanie vlastného voliča, ktorý je kľúčom k víťazstvu.


14

Celospoločenská postupná samovražda musí byť slovenská a žiadna iná.


17
Premiér Robert Fico a splnomocnenec vlády pre prešetrenie pandémie Covid-19 Peter Kotlár.

Vitajte pri novom formáte predsedu vlády.


38
  1. Ivan Drozdy: Rožňava napreduje: Nové nabíjacie stanice pre elektromobily už vo výstavbe
  2. Ján Valchár: Malý literárny traktát o prekliatom Donbase
  3. Jolana Čuláková: Medvedev ako "ne/bezpečný" aktivista a Hašek ako "ne/slávny" hokejový vzor
  4. Marianna Guzmanová: AI - dobrý sluha, ale zlý pán
  5. Nika Göthová: Ako jeleň budeš si tam chodiť – O čom to vlastne je?
  6. Simona Koršňáková: Osem typov učenia – cesta ku kvalitnejším vedomostiam
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Miroslav Ferkl: Fico a Masaryk
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 802
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 613
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 301
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 202
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 176
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 642
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 838
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 374
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  2. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  3. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  4. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  7. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
SkryťZatvoriť reklamu