SME

Masahikovými očami: Koleso šťastia

Tento rok pre mňa nebol dobrý, ale šťastie sa pohybuje v kruhu a ja verím, že sa moje koleso šťastia teraz otočí tým správnym smerom. Aj vám želám šťastný nový rok.

Masahiko ShirakiMasahiko Shiraki

Koleso šťastia alebo lotéria sú v Japonsku bežné marketingové nástroje, ktoré využívajú najmä v decembri predajcovia v lokálnych obchodných centrách.

Kamarát bol na veľkom nákupe potravín v supermarkete. Zaplatil zaň pri pokladni sedemdesiat eur. Odrazu si všimol vianočnú akciu s kolesom šťastia. Opýtal sa teda, aké sú podmienky hry, či sa môže zapojiť?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravidlá boli jednoduché. Každý zákazník, ktorý nakúpi za viac ako štyridsať eur, má jeden pokus na kolese šťastia. Skontrolovali mu sumu na zaplatenom účte a on sa zapojil do hry. Koleso sa dvakrát otočilo dokola a zastavilo sa na výhre, ktorá znamenala vrátenie hotovosti za nákup vo výške sto percent. Vrátili mu sedemdesiat eur.

SkryťVypnúť reklamu

Mal šťastie. On osobne ho cítil dvojnásobne. Veď keby sa nebol spýtal ľudí obsluhujúcich koleso šťastia, nebol by sa o možnosti vyhrať vôbec dozvedel. Pani pri pokladni ho na túto akciu neupozornila. A štipku radosti či podpory neprejavili ani ľudia obsluhujúci koleso šťastia. Z jeho výhry tam jednoducho nikto nemal radosť, ostali chladní a nepovedali ani: 'Gratulujeme!'

Cítil sa čudne. Veď keby okolo jeho víťazstva urobili veľké haló, určite by to pritiahlo pozornosť ostatných zákazníkov, niektorí by možno nakúpili viac, ako mali pôvodne v pláne. K nákupu za tridsaťpäť eur by ešte čosi dokúpili, a svoju úlohu by určite zohrali aj deti, ktoré by možno domŕzali, aby sa mama alebo otec zapojili do hry. Len by o nej najprv museli vedieť. Typický príklad nedotiahnutej alebo až zmarenej akcie vďaka málo iniciatívnym pracovníkom.

SkryťVypnúť reklamu

Koleso šťastia alebo lotéria sú v Japonsku bežné marketingové nástroje, ktoré využívajú najmä v decembri predajcovia v lokálnych obchodných centrách. Keď napríklad nakupujete na jednej ulici v obchodíkoch združených v asociácii, dostanete podľa minutej sumy hracie kupóny, s ktorými zájdete na výherné miesto.

V Japonsku rozhoduje o vašom šťastí väčšinou osudie naplnené farebnými guľôčkami. Obsluhujúci personál osudie rozkrúti, počet otáčok, počas ktorých farebné guľôčky vypadávajú, určuje informácia z výherného kupónu. Tak môžete vyhrať televízor, desať kilogramov ryže, plechovky s pivom na tri mesiace, poukaz na trojdňový pobyt v kúpeľoch a podobne.

Keď sa niekomu pošťastí naozaj dobrá výhra, personál to dá všetkým poriadne nahlas na známosť aj za zvukov silného zvonenia. Kedysi mali výherné kupóny obrovskú tradíciu, dnes sa s pribúdajúcimi veľkými obchodnými centrami vytrácajú malé obchodíky a s nimi aj hry o šťastie.

SkryťVypnúť reklamu

Tak ako sa tínedžeri tešia na Vianoce darčeku vo forme peňazí na prilepšenie vreckového, tešia sa hotovosti v dnešných časoch aj dospelí. Lístky lotérie sa obyčajne veľmi dobre predávajú najmä v čase recesie. Medzi mnohými typmi lotérií je v Japonsku najväčšou 'Jumbo lottery', ktorá za žrebuje trikrát do roka. Silvester je dňom, keď sa žrebuje posledný raz v roku.

Tentoraz vyžrebujú 132 prvých cien po dvesto miliónoch jenov a 66 druhých cien po sto miliónoch jenov (sto miliónov jenov je asi 987 000 eur). Japonci veľmi radi pokúšajú šťastie najmä na konci a na začiatku roka. Dokonca aj novoročné pozdravy, ktoré si medzi sebou posielajú priatelia a známi, majú číslo a okolo 20. januára býva žrebovanie, v ktorom môžete vyhrať napríklad zájazd alebo počítač.

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok pre mňa nebol dobrý, ale šťastie sa pohybuje v kruhu a ja verím, že sa moje koleso šťastia teraz otočí tým správnym smerom. Aj vám želám šťastný nový rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Poisťovníctvo je plné predsudkov. Dá sa však robiť inteligentne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 22 491
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 379
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 098
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 10 496
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 611
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 491
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 935
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 773
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Lacina: Nečakaná cesta do seba
  2. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych 2
  3. Dagmar Szabó: Dieťa nie je na skúšku. Medzinárodný systém ich v tom necháva samé.
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán
  5. Branislav Hláčik: Superpozícia 5
  6. Adam Austera: Aká to aktuálne vyzerá so slovenskými pivovarmi pred letnou sezónou? Čísla naznačujú, že táto oblasť zaznamenáva pozoruhodný rozmach
  7. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Viac ako 2 milióny ľudí. TO JE druhý pilier dôchodkového systému
  8. Ján Škerko: Záhada existencie: Keď sa hmota stretáva s mysľou
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 151 049
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 400
  3. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 060
  4. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 606
  5. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 640
  6. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 6 131
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 299
  8. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 024
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu