SME

Masahikovými očami: Koleso šťastia

Tento rok pre mňa nebol dobrý, ale šťastie sa pohybuje v kruhu a ja verím, že sa moje koleso šťastia teraz otočí tým správnym smerom. Aj vám želám šťastný nový rok.

Masahiko ShirakiMasahiko Shiraki

Koleso šťastia alebo lotéria sú v Japonsku bežné marketingové nástroje, ktoré využívajú najmä v decembri predajcovia v lokálnych obchodných centrách.

Kamarát bol na veľkom nákupe potravín v supermarkete. Zaplatil zaň pri pokladni sedemdesiat eur. Odrazu si všimol vianočnú akciu s kolesom šťastia. Opýtal sa teda, aké sú podmienky hry, či sa môže zapojiť?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravidlá boli jednoduché. Každý zákazník, ktorý nakúpi za viac ako štyridsať eur, má jeden pokus na kolese šťastia. Skontrolovali mu sumu na zaplatenom účte a on sa zapojil do hry. Koleso sa dvakrát otočilo dokola a zastavilo sa na výhre, ktorá znamenala vrátenie hotovosti za nákup vo výške sto percent. Vrátili mu sedemdesiat eur.

SkryťVypnúť reklamu

Mal šťastie. On osobne ho cítil dvojnásobne. Veď keby sa nebol spýtal ľudí obsluhujúcich koleso šťastia, nebol by sa o možnosti vyhrať vôbec dozvedel. Pani pri pokladni ho na túto akciu neupozornila. A štipku radosti či podpory neprejavili ani ľudia obsluhujúci koleso šťastia. Z jeho výhry tam jednoducho nikto nemal radosť, ostali chladní a nepovedali ani: 'Gratulujeme!'

Cítil sa čudne. Veď keby okolo jeho víťazstva urobili veľké haló, určite by to pritiahlo pozornosť ostatných zákazníkov, niektorí by možno nakúpili viac, ako mali pôvodne v pláne. K nákupu za tridsaťpäť eur by ešte čosi dokúpili, a svoju úlohu by určite zohrali aj deti, ktoré by možno domŕzali, aby sa mama alebo otec zapojili do hry. Len by o nej najprv museli vedieť. Typický príklad nedotiahnutej alebo až zmarenej akcie vďaka málo iniciatívnym pracovníkom.

SkryťVypnúť reklamu

Koleso šťastia alebo lotéria sú v Japonsku bežné marketingové nástroje, ktoré využívajú najmä v decembri predajcovia v lokálnych obchodných centrách. Keď napríklad nakupujete na jednej ulici v obchodíkoch združených v asociácii, dostanete podľa minutej sumy hracie kupóny, s ktorými zájdete na výherné miesto.

V Japonsku rozhoduje o vašom šťastí väčšinou osudie naplnené farebnými guľôčkami. Obsluhujúci personál osudie rozkrúti, počet otáčok, počas ktorých farebné guľôčky vypadávajú, určuje informácia z výherného kupónu. Tak môžete vyhrať televízor, desať kilogramov ryže, plechovky s pivom na tri mesiace, poukaz na trojdňový pobyt v kúpeľoch a podobne.

Keď sa niekomu pošťastí naozaj dobrá výhra, personál to dá všetkým poriadne nahlas na známosť aj za zvukov silného zvonenia. Kedysi mali výherné kupóny obrovskú tradíciu, dnes sa s pribúdajúcimi veľkými obchodnými centrami vytrácajú malé obchodíky a s nimi aj hry o šťastie.

SkryťVypnúť reklamu

Tak ako sa tínedžeri tešia na Vianoce darčeku vo forme peňazí na prilepšenie vreckového, tešia sa hotovosti v dnešných časoch aj dospelí. Lístky lotérie sa obyčajne veľmi dobre predávajú najmä v čase recesie. Medzi mnohými typmi lotérií je v Japonsku najväčšou 'Jumbo lottery', ktorá za žrebuje trikrát do roka. Silvester je dňom, keď sa žrebuje posledný raz v roku.

Tentoraz vyžrebujú 132 prvých cien po dvesto miliónoch jenov a 66 druhých cien po sto miliónoch jenov (sto miliónov jenov je asi 987 000 eur). Japonci veľmi radi pokúšajú šťastie najmä na konci a na začiatku roka. Dokonca aj novoročné pozdravy, ktoré si medzi sebou posielajú priatelia a známi, majú číslo a okolo 20. januára býva žrebovanie, v ktorom môžete vyhrať napríklad zájazd alebo počítač.

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok pre mňa nebol dobrý, ale šťastie sa pohybuje v kruhu a ja verím, že sa moje koleso šťastia teraz otočí tým správnym smerom. Aj vám želám šťastný nový rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  4. Čo bude toto leto in?
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  2. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  3. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Čo bude toto leto in?
  7. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  8. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 489
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 477
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 535
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 664
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 174
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 346
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 946
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 434
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavol Burda: Späť do Trabantov
  2. Lucia Mihalíková: RODOS A JEHO 10 NAJ
  3. František Kukura: Slovanské bratstvo: dlhá tradícia sklamaní
  4. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLIII.
  6. Michal Fizer: B-17 s pomocou pre SNP neprileteli z Bari. Bombardéry 483-ky vzlietali zo Sterparone.
  7. Viktor Pamula: (Bez )bariérová Spišská Nová Ves I.
  8. Martin Eštočák: 💥 Skrytý rast výdavkov mesta Prešov: Za 2 roky o 1,1 milióna € viac na mzdy. A dohodári? Tí nás stoja takmer 200-tisíc ročne 💸
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 403
  2. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 576
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 437
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 141
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 137
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 129
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 034
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 725
  1. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
  2. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  3. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  4. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  5. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  6. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  7. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
SkryťZatvoriť reklamu