Skokan do výšky nepreskočí tri metre a žrdkár a žrdkárka nezvládnu desaťmetrovú výšku. Akoby sa z tej výšky padalo?
Elektronické nosiče, včera ešte moderné, dnes šrot. Výhodná ponuka: nechajte si prehrať video VHS na DVD. Už to predčítavam: nechajte si inovovať vaše DVD.
Basketbalista Dirk Nowitzky potrebuje nadštandardne dlhú posteľ, pri jeho plate si to môže dovoliť, ale ani on nenarastie do troch metrov. Potom by ani nemusel hádzať, iba do košov lopty vkladať a pravidlá o výške košov by bolo treba zmeniť.
Presne s tým kalkulujú perfektne vycvičení vyznávači neustáleho rastu a mädlia si radostne ruky. Stále väčší nákupný košík či vozík. Kupujte, kupujte i to, čo nepotrebujete! Kto nám to káže, kto s nami manipuluje? Kupujte, Vianoce už nebudú, Silvester nebude. Po 21. decembri 2012 kupovať nebudete. Kalendár Mayov je prvá gigantická reklamná kampaň dvadsiateho prvého storočia.
Ekonómovia neustáleho rastu buď nepochopili, ako to v prirodzenom svete je, alebo vo svätej naivite či v diabolskom predsavzatí oklamali väčšinu obyvateľov, odvažujem sa to povedať, našej zemegule, ktorá ich vlastne nezaujíma. S pochybnosťami sme tomu verili, ale odrazu to našťastie prestáva fungovať.