SME

Užívať si...

Výraznú správu o stave spoločnosti podávajú aj takzvané kľúčové slová, respektíve slová s vysokou frekvenciou.

Nazdávam sa, že popri slove kríza možno medzi ne zaradiť aj slovo užívať si, teda výraz, ktorý na rozdiel od krízy patrí k vyjadreniam označujúcim čosi príjemné.

Kríza je s výrazom užívať si v kontraste, no zároveň aj v príčinnej súvislosti. Hedonistický svet, kult telesnosti, rozkoše, peňazí, bohatstva, sily, „smotánkový“ svet celebrít a povrchných idolov, to je len malý výpočet toho, čo sa spája s príťažlivosťou slovesa užívať si.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri komplexnejšom pohľade na tento jav by sme mohli nájsť celý rad jeho ďalších symptómov. Je to okrem iného zmyslovosť, zábavná a v dôsledkoch povrchná vizualizácia sveta, ktorá nevychádza len z toho, že 80 percent informácií získava človek prostredníctvom zraku, ale aj, a predovšetkým, z toho, že hlavným médiom pre tento typ vnímania sa stala televízia so svojimi komerčno-reklamnými ambíciami, nadbiehajúcimi nižšiemu vkusu divákov.

SkryťVypnúť reklamu

Vzniká tak preferencia senzačnosti, akčnosti, násilia, hrubosti, sentimentality, čiernobieleho videnia sveta, summa summarum produktov, ktoré si od príjemcov nevyžadujú nijaké intelektuálne nasadenie a sú ľahkou pasívnou zábavou. Sem patrí i vynárajúci sa kult nevzdelanosti, ktorého zjavným signálom je najnovšie aj spojenie „Nevzdelané idoly“ na titulnej strane jedného z časopisov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C37RD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 842
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 723
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 882
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 767
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 403
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 736
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 504
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 279
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Kreslí Mikuláš Sliacky.


3
Peter Schutz

Podpora Ukrajiny má najvyšší potenciál držať pokope elektorát demokratických strán.


14
Premiér Robert Fico na podujatí Smeru v Handlovej.

Robert Fico sa možno chystá na predčasné voľby, ale to nás nemá prečo zaujímať.


24
Mariana Čengel-Solčanská. (Zdroj: ARCHÍV M.Č.S.)

Od nakrúcania Fričovho Jánošíka uplynulo práve deväťdesiat rokov.


5
SkryťZatvoriť reklamu