LISTY Z WEBU

Vojna o našu pozornosť: ako nás firmy potrebujú zaujať

Úspešná firma musí hľadať spôsoby, ako si z vášho času ukrojiť čo najviac.

Meno Jeff Hammerbacher vám nemusí nič hovoriť, no s jeho prácou sa stretávate denne. Tento mladý matematický génius bol jedným zo sto pôvodných zamestnancov Facebooku.

V čase, keď Facebook bol len sociálnou sieťou pre univerzity, mal zistiť, prečo v niektorých mestách je Facebook medzi študentmi populárny a v ďalších nie.

Dovtedy neexistoval nástroj, ktorým by mohol analyzovať dáta od používateľov. Facebook vedel, kde kto kliká, s kým sa chce kamarátiť a s kým nie, ale nedávalo to nijaký zmysel.

Hammerbacher takýto nástroj vytvoril a položil základ na rýchle šírenie Facebooku a jeho biznis. Aj vďaka nemu máte na Facebooku len takú reklamu, ktorá je prispôsobená vašim záujmom.

Hammerbacher sa však možno viac než svojou prácou zapísal tým, že z firmy odišiel. A pritom pre Businessweek vyslovil slová, ktoré asi najlepšie opisujú súčasný internetový biznis: „Najlepšie mozgy mojej generácie rozmýšľajú nad tým, ako prinútiť ľudí, aby klikali na reklamy. A to je naprd.“

Ekonomika pozornosti

Aby sme jeho slovám porozumeli, musíme sa vrátiť trocha naspäť – do roku 1969, keď sa Herbert Simon, neskorší laureát nobelovky za ekonómiu, zaoberal spôsobmi, akými sa v ekonomike šíria informácie.

Štyridsať rokov predtým, ako Facebook vstupom na burzu získal šestnásť miliárd dolárov, pomenoval, čo bude najdôležitejšie pre úspech dnešnej firmy. Tvrdil, že v spoločnosti, ktorá je bohatá na informácie, vzniká nedostatkový tovar – pozornosť. A úspešní budú tí, ktorí s ňou dokážu najlepšie pracovať.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C38FT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C38FT na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 371
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 101
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 058
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 389
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  6. Kam do tepla v januári? 1 708
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 133
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Na české voľby sa lepia superlatívy

Vyrovnanejší pomer síl ešte české prieskumy pred akýmikoľvek voľbami neavizovali.

KOMENTÁR ZUZANY KEPPLOVEJ

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Papierový drak USA

Výška, do ktorej si Erdogan vyskočil už prekročením sýrskej hranice, zakladá nové nerovnováhy a nestability v regióne.

AUTORSKÁ STRANA TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Ako vytvoriť dokonalý horoskop, ktorý sa určite splní

Žijeme vo veku rozumu. Napriek tomu stále veríme na horoskopy a veštenie z hviezd.

Záchrana lesa po slovensky (Sliacky)

Karikatúra Mikiho Sliackeho na utorok