SME

Vojna o našu pozornosť: ako nás firmy potrebujú zaujať

Úspešná firma musí hľadať spôsoby, ako si z vášho času ukrojiť čo najviac.

Meno Jeff Hammerbacher vám nemusí nič hovoriť, no s jeho prácou sa stretávate denne. Tento mladý matematický génius bol jedným zo sto pôvodných zamestnancov Facebooku.

V čase, keď Facebook bol len sociálnou sieťou pre univerzity, mal zistiť, prečo v niektorých mestách je Facebook medzi študentmi populárny a v ďalších nie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dovtedy neexistoval nástroj, ktorým by mohol analyzovať dáta od používateľov. Facebook vedel, kde kto kliká, s kým sa chce kamarátiť a s kým nie, ale nedávalo to nijaký zmysel.

SkryťVypnúť reklamu

Hammerbacher takýto nástroj vytvoril a položil základ na rýchle šírenie Facebooku a jeho biznis. Aj vďaka nemu máte na Facebooku len takú reklamu, ktorá je prispôsobená vašim záujmom.

Hammerbacher sa však možno viac než svojou prácou zapísal tým, že z firmy odišiel. A pritom pre Businessweek vyslovil slová, ktoré asi najlepšie opisujú súčasný internetový biznis: „Najlepšie mozgy mojej generácie rozmýšľajú nad tým, ako prinútiť ľudí, aby klikali na reklamy. A to je naprd.“

Ekonomika pozornosti

Aby sme jeho slovám porozumeli, musíme sa vrátiť trocha naspäť – do roku 1969, keď sa Herbert Simon, neskorší laureát nobelovky za ekonómiu, zaoberal spôsobmi, akými sa v ekonomike šíria informácie.

Štyridsať rokov predtým, ako Facebook vstupom na burzu získal šestnásť miliárd dolárov, pomenoval, čo bude najdôležitejšie pre úspech dnešnej firmy. Tvrdil, že v spoločnosti, ktorá je bohatá na informácie, vzniká nedostatkový tovar – pozornosť. A úspešní budú tí, ktorí s ňou dokážu najlepšie pracovať.

SkryťVypnúť reklamu

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C38FT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 685
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 196
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 134
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 250
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 084
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 928
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 781
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 358
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Kreslí Hej, ty! – Györe.


Hej, ty! 5
Peter Tkačenko.

Keď smerácia hovoria o absolútnej slobode slova, myslia tým náhubok.


17
Péter Krekó.

Orbán, Vučić a Dodik vs. Trump 2.0: Očakávania narazili na americké clá.


Péter Krekó a 1 ďalší 1
Gustáv Murín, šéf Slovenského literárneho centra, vyvolal na festivale Svet knihy Praha medzinárodný škandál. Riaditeľ festivali Radovan Auer napísal ministerke kultúry, aby ho už do Česka neposielala.

Murín by nemal reprezentovať spisovateľov ani len v stánku pre zlacnené knihy.


25
SkryťZatvoriť reklamu