Mnohým politickým súperom leží Robert Fico so svojou agresívnou, ale účinnou mediálnou politikou hlboko v žalúdku. Kedže spolu s reklamným kúzelníkom Flašíkom dávno pred predvolebnou kampaňou zamoril celé Slovensko svojou prezentáciou, mnohých rivalov tak predbehol a zároveň dobehol.
Náskok pred inými stranami získal hneď po založení tej svojej. Odvtedy sa to len tak sypalo: vydával knihy, brožúry, usmieval sa na ľudí z plagátov na zastávkach verejnej dopravy, pred železničnými stanicami a z billboardov Smeru komentoval všetko možné. Proste bol všade. Iba jednu vec nekomentoval zrozumiteľne. Odkiaľ na to berie.
Fico sa správal chytrácky. Vlastnou masívnou predvolebnou reklamou zabral veľký priestor už v čase, keď ho neobmedzoval žiadny finančný limit. Prichystal sa na dnešok, ktorý všetkým kandidujúcim stranám zväzuje ruky pri vynakladaní finančných prostriedkov. Podľa zákona môžu v stanovenom čase predvolebnej kampane minúť najviac 12 miliónov korún. A to Fico po tom, čo pravdepodobne minul už mnohonásobne viac, hravo splní.
Iba jeden politik sa môže v reklamnom umení Ficovi rovnať. Je ním predseda Aliancie nového občana Pavol Rusko. On však, na rozdiel od Fica a občanov tejto krajiny, môže spávať pokojnejšie. Fico totiž musí stále rozmýšľať, ako vráti peniaze, ktoré investoval do propagácie Smeru. Asi ráta s tým, že to urobí, až sa dostane k válovu. A to je moment, ktorý by mal zase kaziť spánok všetkým občanom. Komu to bude musieť po voľbách vrátiť a hlavne, koľko nás to bude stáť? Z vrecka si tie milióny asi nevysype a potom zostáva už iba jediná možnosť: na vyplatenie svojich predvolebných veriteľov použije štát. Zatiaľ čo Rusko, nech to leží v žalúdku komu chce a koľko chce, používa na reklamu iba svoj majetok. Markíza je jeho a každý policajt vie, ako ťažko sa dokazuje znásilnenie manželky.