SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav

Taxikári sa chcú mať ako advokáti

Politici nesmú určovať, koľko taxíkov má v meste jazdiť.

<p>Stovky taxikárov v pondelok <a href="http://bratislava.sme.sk/c/6746393/stovky-taxikarov-na-protest-zablokovali-bratislavu.html">na protest zablokovali Bratislavu</a></p><p>Stovky taxikárov v pondelok <a href="http://bratislava.sme.sk/c/6746393/stovky-taxikarov-na-protest-zablokovali-bratislavu.html">na protest zablokovali Bratislavu</a></p> (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Áno, nie je úplne logické, že ak sa postavíte vedľa taxíka, nenastúpite doň, ale zavoláte si mobilom auto z rovnakej taxislužby, tak zaplatíte menej, ako keby vás zviezol čakajúci taxikár.

Zľava, ktorú dávajú taxislužby za to, že si ich telefónom privoláte, je vraj taká veľká, že sa im ani neoplatí tú fúru zobrať. Ak je to tak, nech si vypnú telefóny. Keďže to doteraz neurobili, tie jazdy až také nerentabilné nie sú.

Testovali sme taxislužby: Niekto nám nemal vydať, iný zase odmietol poskytnúť doklad o zaplatení. Ktoré firmy zlyhali a ako sa vysporiadali s vinníkmi. Viac v reportáži Karola Sudora.

Rozhovor s taxikármi, ktorí tvrdia, že jednou z príčin podvádzania sú aj príliš nízke ceny jazdného.

Pravda je, že konkurenčný boj medzi taxikármi znížil ceny tak, že v Bratislave sa takmer neoplatilo mať vlastné auto, že v iných mestách jazdili taxíky za vyššie ceny, hoci tam mali ľudia nižšie príjmy.

Prirodzene, majitelia taxislužieb na to reagovali kartelovými dohodami a ceny postupne rástli. Žiadny primátor ani minister dopravy napriek tomu nie sú povinní sa ani zaujímať o to, ako sa taxikárom darí.

Politici by mali mať skôr odvahu šikanovať mafie, ktoré vítajú nezorientovaných návštevníkov krajiny „turistickými cenami“.

Môžu požadovať, aby sa v taxíkoch rovnako ako vo vlakoch či v autobusoch nefajčilo.

Predstaviteľné je aj to, že rozhodnú o farbe, ktorú musia mať taxíky.

A určite musia regulovať kvalitu áut, ktorými sa jazdí.

Lenže politici nesmú prijať ponuku, aby určovali ceny a hovorili, koľko taxíkov v meste je akurát. Lebo sa potom stane, že taxikári budú spokojní, ale ich klienti nebudú rozumieť, prečo majú platiť viac za nižšiu kvalitu.

Hoci, ako pripomenul na Facebooku ekonóm Andrej Salner, taxikári nechcú nič doteraz nevídané. „Jednoducho žiadajú štát o to, čo majú napríklad advokáti - chcú mať komoru s povinným členstvom, regulovaným vstupom a regulovanými cenami, aby sa im žilo ľahšie.“

Prečítajte si aj ďalšie komentáre

cikovsky.jpg
Koľko stojí záchrana Koľko stojí U. S. Steel? zamýšľa sa Konštantín Čikovský

Prístup ku všetkým komentárom nielen na sme.sk za 3,90 Eur mesačne. Kúpiť teraz

fila.jpg

Nedobytná schránka určite nebude hlavným dôvodom, prečo štát prepadá u zahraničných investorov v boji proti korupcii, píše Lukáš Fila


Prístup ku všetkým komentárom nielen na sme.sk za 3,90 Eur mesačne. Kúpiť teraz

sch2.jpg
Vzťahy v SaS sú už zrejme nenapraviteľné, myslí si Peter Schutz

Prístup ku všetkým komentárom nielen na sme.sk za 3,90 Eur mesačne. Kúpiť teraz

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 090
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 390
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 939
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 045
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 705
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 4 485
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 102
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 896
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister životného prostredia SR Ján Budaj po tlačovej konferencii 6. septembra 2022 v Jelke, kde oznámil prvé dve výzvy obnovy starších rodinných domov.

Pilotné výzvy na príspevky od štátu sa skončili vo februári. Aké s ňou majú ľudia skúsenosti?


21 h
Anna Záborská, Štefan Kuffa, Tomáš Taraba a Richard Vašečka.

Poslancov z Kresťanskej únie krúžkovalo 73-tisíc ľudí.


18 h

Európske banky sú lepšie pripravené ako americké.


a 1 ďalší 55m
Juraj Sagan.

Juraj Sagan je športovým riaditeľom tímu RRK Group Pierre Baguette Benzinol.


9 h

Neprehliadnite tiež

Nataša Holinová

Je principiálne nesprávne, aby len jeden rodič mal právo rozhodovať o dieťati.


26m
Školstvo čaká zásadná reforma.

Reforma školstva nemá podporu tých, ktorí ju majú zavádzať do praxe.


Matúš Baňas 43m
Zuzana Kepplová.

Vražda Daniela Tupého definovala Slovensko rovnako ako zastrelenie Kuciaka a Kušnírovej.


2 h
Aj celovečerný film Krvavá pani nakrútil Kubal s decentným humorom, ktorý považoval za súčasť tvorivej etiky. Hovoril: „Celú pravdu nikdy nespoznáš. Dvaja sa rozvádzajú, koho stretneš prvého, tomu nadŕžaš.“

Rozpoznávacím znakom jeho tvorby bola jednoduchosť, vtip a poetika.


2 h

Blogy SME

  1. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  2. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 2. časť
  3. Vladimír Krátky: Z a s t r o p o v a l i !
  4. Štefan Vidlár: Proč Z na ruských tankoch?
  5. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku)
  6. Vladimír Čuchran: Fňuká celá krajina
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami: Žilina - Trnové
  8. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 997
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 719
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 091
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 951
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 679
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 497
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 350
  8. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 328
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu