Ľudia z marketingu, ktorí by radi pomohli Radoslavovi Procházkovi v jeho prezidentskej kandidatúre, dostali uplynulý víkend celkom vážne varovanie.
Procházka sľúbil, že na jeseň ukáže vlastnú alternatívu vládneho návrhu rozpočtu na rok 2014. Z pohľadu kampane sa to môže skončiť len jedným z dvoch pre neho zlých scenárov.
Ak sľub nesplní a vlastný návrh rozpočtu neukáže, Robert Fico sa mu za to bude vysmievať trikrát denne.
Ak Procházka slovo dodrží, príde o najsilnejšiu zbraň proti kandidátovi Smeru. Na každú Procházkovu kritiku Smeru za príliš veľké alebo príliš malé plány na šetrenie, za príliš veľké alebo príliš malé dane, za akékoľvek možné rozdelenie priorít Smer pohodlne odpovie zalistovaním v jeho návrhu rozpočtu.
Návrh rozpočtu sa od iných opozičných návrhov na zlepšenie čohokoľvek líši najmä tým, že sa v ňom ukáže aj to, kto by mal platiť za takzvané priority, respektíve čo priorita nie je. Čiže ak napríklad poviete, že živnostníkov sekať netreba, tak vás matematika donúti sekať inde alebo priznať, že chcete tvoriť dlhy rýchlejšie ako doteraz.