Nedeľné slová šéfov výskumných agentúr, že sa politické strany snažili kúpiť si u nich výsledky prieskumov preferencií, asi neprekvapili nikoho, kto sa o vec zaujíma. Prekvapujúce by bolo skôr to, keby verejnosť zoznámili s ich menami či dokonca priznali, že na ponuku prikývli. Keby prezradili to prvé, mohlo by to zamávať stranami, keby priznali druhé, mohli by skončiť ich firmy.
Veľa toho teda nevieme, ale napríklad veta ako: „pred voľbami 2012 boli tri pokusy o kúpenie výsledkov v agentúre Polis“, poskytuje veľký priestor na špekulácie. Keď boli minulý rok v jednej agentúre tri pokusy, koľko ich muselo byť vo všetkých agentúrach za celé tie roky, čo sa výsledky prieskumov pravidelne objavujú na titulkách novín a v správach televízií, vďaka čomu vo významnej miere rozhodujú o parlamentnom bytí či nebytí malých strán?