Kto zastavil rýchlovlak do Bratislavy? Maďari to neboli

Za to, že rýchlovlaky nepôjdu cez Bratislavu, ale iba cez Viedeň a Budapešť, môže slovenská politika.

Zanedbaná stodola na hlavnej stanici v Bratislave je verným obrazom toho, aké postavenie majú železnice v živote našich politikov a úradníkov.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Píše Desana Mertinková, šéfredaktorka Železničnej revue

Ak európske rýchlovlaky nepôjdu cez Bratislavu, ale iba cez Viedeň a Budapešť, nemôžu za to Maďari, ale slovenská dopravná politika.

Naše hlavné mesto už dávno nie je dôležitým uzlom medzinárodnej železničnej dopravy. Nezavinil to Brusel ani Maďari. Vedia o tom všetci, čo naozaj cestujú vlakom.

Tak nás tí Maďari znovu podrazili, naznačil pred niekoľkými dňami slovenský europoslanec. Ich pričinením vraj rýchlovlak z Paríža nebude jazdiť do Bratislavy, ale iba do Viedne a Budapešti. Prídeme o priame spojenie so západnou Európou a utrpí tým celé Slovensko, najmä regióny na východe krajiny, varoval ďalší hlas z Bratislavy.

Na city obyvateľov našej metropoly zabrnkali pred dvoma rokmi aj bruselskí úradníci. Vtedy, keď v nej odmietli financovať drahú výstavbu podzemných železničných tratí, staníc a tunelov. Vôbec ich neobmäkčilo, že Bratislavčania už desaťročia túžia po vlastnom metre a podzemnej koľajovej doprave.

Majú rovnaký meter?

Bratislavčania usadení na ministerstvách financií a dopravy však roky rušia železničné trate a obmedzujú vlaky v rôznych končinách Slovenska. Vraj jazdia poloprázdne a ich prevádzka je pre štátnu kasu neefektívna.

Pán europoslanec sa neozval ani vtedy, keď títo Nemaďari osekali na minimum vlaky v jeho rodnej Banskej Štiavnici. Možno preto, že v nich už dávno nesedel. Ale teraz ho trápi, že niekto zrušil rýchlovlak, ktorý sa ani nerozbehol.

Ako sa to mohlo stať?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 321
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 026
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 870
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 246
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 514
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 578
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 260
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 752
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 601

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Prvýkrát sa budeme prizerať bývalému ministrovi na lavici obžalovaných.

KNIHA TÝŽDŇA

Doslova toxický nacizmus

V kombinácii s realitou železobetónových bunkrov, odkiaľ riadil premenu sveta, si Hitler vytvoril mix toxických, mentálnych i skutočných bublín.

PÍŠE ROMAN JANČIGA

Na obranu bratislavskej kaviarne

Koncom 19. storočia vystúpil advokát Miloš Štefanovič s kritikou dobových elít. Vyčítal im, že zbožšťujú vidiek a zanedbávajú mesto.

KOMENTÁR MÁRKA FINTU

Križiak z pusty

Kým Jobbik sa posúva z okraja do stredu, podpredseda strany Toroczkai slúži predsedovi práve na to, aby si tých svojich gardistov a hulvátov udržal.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop