Kto zastavil rýchlovlak do Bratislavy? Maďari to neboli

Za to, že rýchlovlaky nepôjdu cez Bratislavu, ale iba cez Viedeň a Budapešť, môže slovenská politika.

Zanedbaná stodola na hlavnej stanici v Bratislave je verným obrazom toho, aké postavenie majú železnice v živote našich politikov a úradníkov.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Píše Desana Mertinková, šéfredaktorka Železničnej revue

Ak európske rýchlovlaky nepôjdu cez Bratislavu, ale iba cez Viedeň a Budapešť, nemôžu za to Maďari, ale slovenská dopravná politika.

Naše hlavné mesto už dávno nie je dôležitým uzlom medzinárodnej železničnej dopravy. Nezavinil to Brusel ani Maďari. Vedia o tom všetci, čo naozaj cestujú vlakom.

Tak nás tí Maďari znovu podrazili, naznačil pred niekoľkými dňami slovenský europoslanec. Ich pričinením vraj rýchlovlak z Paríža nebude jazdiť do Bratislavy, ale iba do Viedne a Budapešti. Prídeme o priame spojenie so západnou Európou a utrpí tým celé Slovensko, najmä regióny na východe krajiny, varoval ďalší hlas z Bratislavy.

Na city obyvateľov našej metropoly zabrnkali pred dvoma rokmi aj bruselskí úradníci. Vtedy, keď v nej odmietli financovať drahú výstavbu podzemných železničných tratí, staníc a tunelov. Vôbec ich neobmäkčilo, že Bratislavčania už desaťročia túžia po vlastnom metre a podzemnej koľajovej doprave.

Majú rovnaký meter?

Bratislavčania usadení na ministerstvách financií a dopravy však roky rušia železničné trate a obmedzujú vlaky v rôznych končinách Slovenska. Vraj jazdia poloprázdne a ich prevádzka je pre štátnu kasu neefektívna.

Pán europoslanec sa neozval ani vtedy, keď títo Nemaďari osekali na minimum vlaky v jeho rodnej Banskej Štiavnici. Možno preto, že v nich už dávno nesedel. Ale teraz ho trápi, že niekto zrušil rýchlovlak, ktorý sa ani nerozbehol.

Ako sa to mohlo stať?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3C5S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3C5S na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 803
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 934
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 835
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 458
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 084
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Výdavky na obranu (Vico)

Karikatúra Fedora Vica na pondelok

AUTORSKÁ STRANA PETRA ŠABATU

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁR ZUZANY KEPPLOVEJ

Ako sme odmietli Západ

Ak toto nebol moment, keď sme sa rozišli s vlastnými predošlými túžbami, túžbami novembra, tak čo iné potom?