v, si teda prirátajme DPH a aj vyššie koncesionárske poplatky a daň na vlastnoručne šúľaný tabak.
Kým doteraz niesli všetky nepopulárne úpravy zákonov vrátane daňových aj informáciu o sume, ktorú prinesú alebo ušetria rozpočtu, trojmiliardové plus z DPH minister vyčíslil až po novinárskej otázke. Nepresvedčivo sa vyjadril aj k jej dopadom na cenovú úroveň. Hoci ministerský odhad 8,8-percentnej inflácie sa v návrhu rozpočtu nemení, Mikloš pripustil posun niekde „za desatinnou čiarkou“. Zaujímavý je zdroj oných troch miliárd. Minister tvrdí, že to nijako neovplyvní daňové zaťaženie, teda že nezaplatíme viac daní, a zblíženie sadzieb bude mať dopad len na daňových podvodníkov, ktorí využívajú deravý systém takzvaných vratiek.
DPH tak trochu odhalila ochotu vlády špekulovať a spochybnila jej doteraz jednoznačné ťaženie za čitateľnosť vládneho a štátneho účtovníctva. Rýchlosť, s akou sa tvorí budúci rozpočet, nesie riziko chýb a skreslení. Dôkazom toho sú železnice, pri ktorých sa zabudlo na nutnosť splácať úroky zo starých dlhov. Rozdiel 2,6 miliardy rozhodne nebol zanedbateľný. Ďalší nie bezvýznamný posun sa dá nájsť vo vyhláseniach o raste reálnych miezd v roku 2003. Pri prvom návrhu to bolo „jedno alebo tesne pod jedno percento“, dnes už je to „medzi nula a jedna“.