Predseda parlamentu Hrušovský sa dohodol s prezidentom Schusterom, a tak sa na príprave zákonov bude ešte pred ich schvaľovaním v parlamente podieľať aj kancelária prezidenta. Oboch ústavných činiteľov k tejto dohode viedla snaha predchádzať tomu, aby sa zákonodarný zbor nemusel opakovane vracať k už prerokovaným právnym normám. V minulom volebnom období Rudolf Schuster vrátil poslancom 71 z 533 parlamentom schválených zákonov. Takže na prvý pohľad ide o chvályhodný nápad.
Otázne však je, či je táto novinka, ktorá možno mala byť pokusom o zlepšenie Schusterových vzťahov s parlamentom pri tvorbe zákonov, úplne v poriadku. Ústava totiž jasne vymedzuje právomoci parlamentu, vlády a prezidenta, čo sa týka prípravy a schvaľovania zákonov.
V hierarchii týchto ústavných inštitúcií je, čo sa týka tvorby našej legislatívy, najvyššie parlament. Podľa ústavy ,,je jediným ústavodarným a zákonodarným orgánom Slovenskej republiky“. Teda nik iný. Do tohto procesu môže čiastočne na začiatku vstupovať aj vláda, ktorá podľa ústavy rozhoduje o návrhoch zákonov, teda spolu s parlamentom vytvára návrhy, o ktorých nakoniec rozhodne aj tak iba parlament.