Tak sa sústreďte na nasledujúci príklad.
Výskumné agentúry si predstavte ako niekoho, kto sleduje preteky, ktoré vy nevidíte, ale on na to nejaké ďalekohľady má.
Reportuje vám, že kilometer pred cieľom sa poradie medzi prvým a druhým neustále zmenšuje a že druhý už získal pred tretím a štvrtým dosť veľký náskok na to, aby mu striebro nezobrali. Šéf agentúry vám ešte povie, že kadečo sa môže do cieľa zmeniť, ale na prvých dvoch si môžete pokojne staviť.
Vy sedíte na tribúne v cieli a po chvíli sa pozeráte na skutočný dojazd. Najprv vás prekvapí, že vo finiši je rozdiel medzi prvým a druhým menší, ako bol kilometer pred cieľom.
Potom to, že ten druhý získal striebro s bezpečným náskokom pred tretím, ale rozdiel bol oveľa menší, ako vám hlásila agentúra. Ako na to zareagujete? S prehľadom si pôjdete do stávkovej kancelárie vyzdvihnúť výhru, a hneď potom začnete nadávať na agentúru, že sa v tom nevyzná. Že to dopadlo úplne inak, ako predpovedala.