Prečo sme prekopali web za pochodu

S niektorými vecami už nemôžeme čakať a už teraz vieme a vešiame novú karosériu na motor z veterána.

Nedávno ste si mohli všimnúť, že titulná stránka www.sme.sk sa zmenila. Ako človek zodpovedný za túto zmenu rád vysvetlím dôvody a vyjadrím sa k častým otázkam a starostiam, zároveň sľubujem štipku strachu.

Časť ľudí zmena rozhorčila. Rozumiem vám. Ak by mi niekto kompletne premiestnil ovládacie prvky v aute a potom mi s pokojnou tvárou tvrdil, že po novom je to lepšie, tiež by som ho škrabol kľúčom od auta po tvári.

Iní si zmenu vôbec nevšimli. Nie je to nič mimoriadne, keďže nám vôbec nejde o dizajn, dokonca viac ako trendový dizajn si ceníme váš návyk.

Ide nám o to, či vďaka novej a väčšej titulke objavíte viac zaujímaých článkov. Teraz ten strach: čoskoro budeme meniť aj zvyšok, čiže je skutočne čas vyjasniť si, prečo to robíme.

Lebo čísla. Internet má tú vlastnosť, že vám dáva možnosť všetko veľmi podrobne zmerať. Predstavte si, zaznamenávame každé načítanie stránky, vždy keď niekto z vás dvoch miliónov návštevníkov SME.sk klikne.

Zvyk pred dizajnom

Nepoznáme vaše mená, ani odkiaľ presne sa pripájate. Zhruba však vieme, čo a ako na stránke robíte, odkiaľ ste na ňu prišli a aké zariadenie ste na to použili.

Občas dokonca zájdeme tak ďaleko, že si meriame, ako dlho zostávate v článkoch a ako ďaleko sa v ňom až posuniete alebo dokonca nahrávame pohyby myšou. Všetko úplne anonymne.

Keď si potom porovnáte, ako stránka vyzerá, verzus ako ju ľudia reálne používajú, napadne vám veľa vecí, čo by sa dalo zlepšiť. Zjednodušene, ak má správa obrázok, všimne si ju o 10 percent viac ľudí.

Ak znížite počet klikov smerujúcich k nejakej službe, ľudia ju budú viac používať. Ak odstránite bordový štvorec, ktorý sa páčil dizajnérom, začnú si ľudia všímať, čo je pod ním. Alebo zistíte, že vaša stránka sa na mobile sťahuje 20 sekúnd, čo je pomerne otravné. Dajme tomu, že opravujeme desiatky vecí, ktoré sme takto zistili. Prečo sme nezmenili naraz celé SME?

Ak sa vrátime k motoristickým prímerom, vešiame karosériu úplne nového autra na veterán a celé sa to dá len postupne.

Zmeníme aj motor

Druhá vec, prečo, preboha, nie je nový web responzívny, keďže sme v roku 2014?!

Čiastočne platí motoristická odpoveď vyššie, čiastočne si nie sme istí, že každý trend, ktorý preletí okolo, je zadaním.

Sme spravodajský web, ak by sme použili na mobiloch tú istú stránku ako pre stolové počítače, znamenalo by to pri prezeraní z telefónu veľmi veľké spomalenie. Pre mobily stále máme m.sme.sk a aplikácie.

Na celom tomto nesedí jedna vec. Prečo vešiame na veterán novú karosériu?

S niektorými vecami už nemôžeme čakať a už teraz vieme, že keď nasadíme novú technológiu v pozadí, ďalšou veľkou zmenou karosérie vás obťažovať nebudeme. Prvý model nového motora použijete už o niekoľko týždňov, v podobe úplne nového Blogu SME. Práve z neho hneď na to začne vznikať celé pozadie SME.sk.

S novým motorom môžeme začať rozmýšľať o personalizácii, lepšom vyhľadávaní, budeme vedieť reagovať rýchlejšie na novinky, rýchlejšie sa adaptovať na nové prichádzajúce zariadenia, z ktorých na SME.sk prichádzate.

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 18 886
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 755
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 899
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 776
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 253
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 116
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 880
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 751
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 340
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 284

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Nivy zatvoria. Pozrite si, kde vystúpite v Bratislave z autobusu

Novú stanicu chcú postaviť do troch rokov.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

Neprehliadnite tiež

STĹPČEK JAKUBA FILA

Zlomí sa charakter Mosta aj pri infozákone?

Žitňanská môže mať s presadením návrhu pri partii, ktorá desať rokov klondajkuje štát, problém.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Na krídlach sovietov

Odklad zámerne smeruje k prolongácii ruskej letky na slovenskom nebi.

PÍŠE ANDY GARTH

Brexit nie je koniec našich vzťahov. Je len novou kapitolou

Ad: Británia sa chce zbaviť Európanov. Môže ju to vyjsť draho.

Autorská strana Petra Schutza

Protijadrový komisár, zlaté deväťdesiatky a Dankova ruská letka

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.