Prečo sme prekopali web za pochodu

S niektorými vecami už nemôžeme čakať a už teraz vieme a vešiame novú karosériu na motor z veterána.

Nedávno ste si mohli všimnúť, že titulná stránka www.sme.sk sa zmenila. Ako človek zodpovedný za túto zmenu rád vysvetlím dôvody a vyjadrím sa k častým otázkam a starostiam, zároveň sľubujem štipku strachu.

Časť ľudí zmena rozhorčila. Rozumiem vám. Ak by mi niekto kompletne premiestnil ovládacie prvky v aute a potom mi s pokojnou tvárou tvrdil, že po novom je to lepšie, tiež by som ho škrabol kľúčom od auta po tvári.

Iní si zmenu vôbec nevšimli. Nie je to nič mimoriadne, keďže nám vôbec nejde o dizajn, dokonca viac ako trendový dizajn si ceníme váš návyk.

Ide nám o to, či vďaka novej a väčšej titulke objavíte viac zaujímaých článkov. Teraz ten strach: čoskoro budeme meniť aj zvyšok, čiže je skutočne čas vyjasniť si, prečo to robíme.

Lebo čísla. Internet má tú vlastnosť, že vám dáva možnosť všetko veľmi podrobne zmerať. Predstavte si, zaznamenávame každé načítanie stránky, vždy keď niekto z vás dvoch miliónov návštevníkov SME.sk klikne.

Zvyk pred dizajnom

Nepoznáme vaše mená, ani odkiaľ presne sa pripájate. Zhruba však vieme, čo a ako na stránke robíte, odkiaľ ste na ňu prišli a aké zariadenie ste na to použili.

Občas dokonca zájdeme tak ďaleko, že si meriame, ako dlho zostávate v článkoch a ako ďaleko sa v ňom až posuniete alebo dokonca nahrávame pohyby myšou. Všetko úplne anonymne.

Keď si potom porovnáte, ako stránka vyzerá, verzus ako ju ľudia reálne používajú, napadne vám veľa vecí, čo by sa dalo zlepšiť. Zjednodušene, ak má správa obrázok, všimne si ju o 10 percent viac ľudí.

Ak znížite počet klikov smerujúcich k nejakej službe, ľudia ju budú viac používať. Ak odstránite bordový štvorec, ktorý sa páčil dizajnérom, začnú si ľudia všímať, čo je pod ním. Alebo zistíte, že vaša stránka sa na mobile sťahuje 20 sekúnd, čo je pomerne otravné. Dajme tomu, že opravujeme desiatky vecí, ktoré sme takto zistili. Prečo sme nezmenili naraz celé SME?

Ak sa vrátime k motoristickým prímerom, vešiame karosériu úplne nového autra na veterán a celé sa to dá len postupne.

Zmeníme aj motor

Druhá vec, prečo, preboha, nie je nový web responzívny, keďže sme v roku 2014?!

Čiastočne platí motoristická odpoveď vyššie, čiastočne si nie sme istí, že každý trend, ktorý preletí okolo, je zadaním.

Sme spravodajský web, ak by sme použili na mobiloch tú istú stránku ako pre stolové počítače, znamenalo by to pri prezeraní z telefónu veľmi veľké spomalenie. Pre mobily stále máme m.sme.sk a aplikácie.

Na celom tomto nesedí jedna vec. Prečo vešiame na veterán novú karosériu?

S niektorými vecami už nemôžeme čakať a už teraz vieme, že keď nasadíme novú technológiu v pozadí, ďalšou veľkou zmenou karosérie vás obťažovať nebudeme. Prvý model nového motora použijete už o niekoľko týždňov, v podobe úplne nového Blogu SME. Práve z neho hneď na to začne vznikať celé pozadie SME.sk.

S novým motorom môžeme začať rozmýšľať o personalizácii, lepšom vyhľadávaní, budeme vedieť reagovať rýchlejšie na novinky, rýchlejšie sa adaptovať na nové prichádzajúce zariadenia, z ktorých na SME.sk prichádzate.

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 710
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 343
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 230
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 070
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 035
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 887
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 764
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 418

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Vtedy sme neštrngali (Vico)

Karikatúra denníka SME (kreslí Vico).

KNIHA TÝŽDŇA

Doslova toxický nacizmus

V kombinácii s realitou železobetónových bunkrov, odkiaľ riadil premenu sveta, si Hitler vytvoril mix toxických, mentálnych i skutočných bublín.

PÍŠE ROMAN JANČIGA

Na obranu bratislavskej kaviarne

Koncom 19. storočia vystúpil advokát Miloš Štefanovič s kritikou dobových elít. Vyčítal im, že zbožšťujú vidiek a zanedbávajú mesto.

KOMENTÁR MÁRKA FINTU

Križiak z pusty

Kým Jobbik sa posúva z okraja do stredu, podpredseda strany Toroczkai slúži predsedovi práve na to, aby si tých svojich gardistov a hulvátov udržal.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop