Píše pedagóg Vladimír Urban
Veľká časť z nich to nerobila ani pred ním. Rozdiel je najmä v miere a ostentatívnosti porušovania školských pravidiel.
Celoslovenské testovanie žiakov deviateho ročníka (MONITOR, Testovanie 9) opäť podnietilo diskusiu o jeho náročnosti, význame a miere, akou vypovedá o úrovni vedomostí žiakov.
Najnovšie sa diskusia zamerala na jeho takpovediac vedľajšie účinky. Vo verejnosti sa šíri názor, že deviataci sa po absolvovaní tejto skúšky prestávajú učiť. Niekoľko mesiacov (od marca do júna) na škole len „dožívajú“ a navyše kazia morálku ostatných žiakov a strpčujú život svojim učiteľom.
Dôvodom ich pasivity a nedostatku záujmu o štúdium je údajne strata motivácie ako dôsledok vyriešenia otázky prechodu na strednú školu. Diskusia vyústila v podstate do záveru, že riešením problému by bolo posunutie termínu testovania.
Planá diskusia
Tak ako je to typické pre celú diskusiu o školstve, aj v tomto prípade je diskusia zbytočná, planá a len zvyšuje všeobecný názorový zmätok namiesto toho, aby do chaosu začala vnášať, ak nie priamo poriadok, tak aspoň zdravý rozum.
Je jalová, pretože je nesystémová, sústreďuje sa na parciálny problém a ako vždy vychádza z nesprávnych predpokladov.