Píše Michal Pink, odborný asistent na FSS MU v Brne
Aby čitateľ pochopil podstatu fungovania Národného frontu vo Francúzsku, je na mieste spomenúť základné hodnoty, na ktorých strana zakladá svoju identitu.
Katolicizmus
Na prvom mieste je nutné uviesť úplný základ radikálne pravicového myslenia, teda odpor proti výsledkom Francúzskej revolúcie a idealizovanie pomerov pred rokom 1789. Za najvýznamnejšieho mysliteľa sa v tejto oblasti považuje Louis de Bonald, prípadne Joseph de Maistre, autori textov, ktoré sa stavajú veľmi kriticky k udalostiam vo Francúzsku po roku 1789. Ide predovšetkým o negatívne postoje k republike a republikánskemu zriadeniu a rezervovaný pohľad na individuálnu slobodu.
Z neskorších mysliteľov môžeme spomenúť Charlesa Maurrasa a jeho „Francúzsku akciu“ z prelomu 19. a 20. storočia. K jeho hlavným tézam patrilo predovšetkým obnovenie a zachovanie troch stavov v rámci spoločnosti (šľachta, klérus a tretí stav), výrazné spochybňovanie zavedenia rovnostárskej spoločnosti, podpora zachovania dedičstva, slobodného závetu a slobodné odovzdávanie sociálneho kapitálu. Tieto hodnoty vyvyšoval nad zákon o rodine, ktorý bol výsledkom politickej diskusie vo volenom zbore.
Podobne jednoznačné stanovisko zastával v otázke odluky cirkvi od štátu, keď kritizoval akékoľvek štátne (teda republikánske) zásahy do cirkevných záležitostí a uplatňovanie občianskych zákonov na príslušníkov cirkvi. Nielen preto je integrálnou súčasťou ideológie francúzskej krajnej pravice aj katolicizmus.
Rasizmus
Ďalšou oblasťou je často prítomný rasizmus, ktorý vo Francúzsku vo svojej „klasickej“ podobe prepukol v rámci Dreyfusovej aféry z konca 19. storočia. Tento vojenský dôstojník bol uznaný za vinného z vlastizrady okrem iného preto, že bol Žid, a údajne vyzradil vojenské tajomstvo v prospech Nemecka.