Dvaja páni sa nám snažia nahovoriť, že nevidia jedno jediné špecifikum mediálneho trhu. Najprv napíšem, v čom ich vidím ja. Potom si zašpekulujem, prečo asi pánov Haščáka a Grošafta postihol tento ojedinelý typ slepoty.
Začnem pravdou. Ak je reč o predávaní spravodajského a publicistického obsahu, majiteľ média musí rátať s tým, že jeho ľudí motivuje k práci - písaniu či točeniu reportáží, túžba spoznať a odhaliť pravdu. Podobne sú na tom už len asi sudcovia.
Ale v slušných krajinách nie sú rozsudky predmetom podnikateľskej činnosti, ale nástrojom výkonu justičnej moci. Ak sa človek podnikajúci v rôznych oblastiach rozhodne vstúpiť do mediálneho biznisu, musí rátať s tým, že nepríjemnú pravdu o ňom odhalia ľudia, ktorých sám platí. Alebo kalkuluje s možnosťou, že sa mu pravdu podarí ohnúť.