Beata Balogová je novou šéfredaktorkou denníka SME
Nielen novinári formujú noviny, v ktorých pracujú, ale rovnako aj noviny formujú svojich autorov.
Je to vzťah, ktorý vzniká kvôli čitatelovi a všetko ostatné, či už záujmy vlastníkov, alebo ambície reportérov, ustupujú v tomto vzťahu do úzadia. Mali by.
SME formovalo mnohých novinárov a tí najlepší zanechali svoj rukopis na dnešnej podobe SME.
Ale príbeh SME jednotlivcov presahuje. Čitateľ počas dvadsiatich dvoch rokov formoval tieto noviny cez svoje očakávania. Chce všetky informácie, z ktorých si skladá svoj obraz reality, aby mohol robiť dobré rozhodnutia. Nielen pre seba.
Vzťah čitateľa so SME nie je náhodný flirt, ktorý sa začína a končí umelou senzáciou alebo deklaráciou, že jediní poznáme pravdivú verziu príbehu. Karol Ježík, Milan Šimečka a Matúš Kostolný to vedeli.
Nová šéfredaktorka, ktorá vstupuje do tohto zväzku a chce byť v súlade s duchom SME, to musí urobiť s odhodlaním mať na pamäti záujem čitateľa, či sa to už bude vlastníkovi s deklarovanou ambíciou „konsolidovať“ mediálny trh páčiť, alebo nie.