Ak už apoštol Pavol hovorí, že kto je bez ženy, stará sa o Pánove veci, aby sa páčil Pánovi, zatiaľ čo ženatý sa stará o svetské veci, aby sa páčil manželke, prečo ten dôraz cirkvi na rodinu a ochranu manželského zväzku?
Nie je v tom rozpor? Pýta sa dvanásťročný synovec Ondrej. Ešte nedávno chlapca trápilo, či je rýchlejší Batman, alebo Spiderman, a už ho vábia tajomné hlbiny teológie. Prečo nie, i keď k tomu vábeniu isto prispel aj mediálny virvar, aký prehrmel v posledných týždňoch našou krajinou.
Na začiatok treba čestne povedať, že rodina nikdy nebola súčasťou Kristovej agendy. Ak sa o nej občas okrajovo zmienil, vymedzil ju skôr negatívne. Žiadnemu svojmu učeníkovi neodporučil oženiť sa a tým, ktorí tak už urobili, ako apoštol Peter, prikázal rodinu opustiť.
Prvý kresťanský teológ Pavol z Tarzu nebol taký radikálny, no aj preňho bol vstup do manželstva skôr čímsi poľutovaniahodným, ako je to zrejmé z celej siedmej kapitoly jeho Prvého listu Korinťanom.