Hoci spojeneckú lojalitu Slovenska spochybniť nemôžeme (väzni z Guantánama, teraz strelivo Kurdom atď.), je vysoko nejasné, aký je prínos Roberta Kaliňáka v boji proti terorizmu. Ak si práve za toto prevzal vo Washingtone cenu, za ktorú venoval hokejový dres Johnovi Kerrymu, je to znak pokročilého budovania osobného imidžu. Niežeby sme si mysleli, že sa s ministrom USA dohodol, to iste nie. Ak už však Slovensko, tak prečo nie rovno Kiska? Alebo Kerryho partner Lajčák, eventuálne Glváč či – nesmejte sa – Fico?
Problém marketingového ministra je – okrem iného - cit pre hranicu, za ktorú už osobná reklama nepatrí. Titulky, akože „Kaliňák odkryl alarmujúce čísla“ či „TB Kaliňáka: Obchodovanie s ľuďmi – novodobí otroci“ (a pod.), sú iste impozantné.