Výzva predsedu vlády na odstúpenie Jána Figeľa z vedenia parlamentu je úplne totožná marketingová machinácia, ktorú už poznáme z kauzy cétečka, keď Fico po tom, čo prespal začiatok, gilotinizáciou pešiakov a „protischránkovým“ zákonom strhol k sebe kormidlo zápasu za nekorupčné zdravotníctvo.
Presne tak, ako vtedy zmenil skupenstvo z tichého pozorovateľa na hlavného bojovníka proti predraženému obstarávaniu, teraz sa zo „svätého za dedinou“ prevtelil na lídra zápasu o spravodlivú reštrukturalizáciu.
Politická zodpovednosť Figeľa za dlhy Váhostavu je, samozrejme, fikcia. Aj keby mal Fico pravdu, že „marketingovo tlačil na ceny diaľnic, aby ukázal, že ich vie stavať lacno“, manažment žiadnej normálnej firmy jednoducho nemôže vziať zákazku, ktorú nevie realizovať. (Respektíve nevie „vyhospodáriť“ inými príjmami spoločnosti.)