Sociálny balíček No. 2 je v prvom rade marketingový ohlupovák, ktorým Smer komunikačne podporuje začiatok druhej fázy svojej predvolebnej kampane.
Opatrenia, ktoré vládny „pack II“ obsahuje, neprinášajú žiadny sociálny prevrat.
Za štyri roky by ich pokojne aj bez reklamy dokázala zaviesť akákoľvek svetová ľavicová vláda, ktorá sa – ako tá naša – nebojí zadlžovania.
Naozaj podstatné je si povedať, že ekonomický rast, ktorý Ficovi umožňuje optimalizovať volebný výsledok Smeru, by zodpovedná vláda využila na skoncovanie s rozpočtovým deficitom.
Namiesto toho musíme strpieť, že oživenie, aj to problematické, umelé (ECB) a neisté, vládna strana zneužíva na svoje nízke egoistické ciele.
Pri každom darčeku, ktorý im pošle Fico II, by preto voliči mali pamätať, že celú kampaň tejto „sociálnej demokracie“ aj s úrokmi sami zaplatia.
Napríklad vyššími platbami na dôchodky tých ľudí, ktorí odídu z druhého piliera.