Autori pracujú v Inštitúte pre dobre spravovanú spoločnosť.
Testovanie 9, ktoré sa doteraz využívalo na celoslovenské monitorovanie úrovne deviatakov v matematike a slovenskom jazyku a ktorého výsledky sa pri prijímaní na stredné školy zohľadňovali len čiastočne, sa má stať jednotnou prijímacou skúškou. Je to pre zvyšovanie kvality slovenského školstva ten správny krok?
Len dva predmety?
Prijatie takéhoto opatrenia je zásadným krokom späť. Jedným z hlavných dôvodov je, že pri prijímacích skúškach na všetky stredné školy sa budú testovať len znalosti z matematiky a slovenčiny. A to aj pri prijímačkách na akadémie, odborné, priemyselné či zdravotnícke školy, pre ktoré by matematika a slovenčina nemali byť rozhodujúcimi oblasťami pre prijatie študentov. Nehovoriac o tom, že prijímacie konanie by malo zohľadňovať viacero kritérií výberu, a nielen výsledok párhodinového testovania.