Kto zachráni noviny?
Predstava, že noviny zachránia novinári, je na míle vzdialená skutočnosti. Ako by to spravili? Mediálne a žurnalistické školy neustále dobiehajú vývoj trhu a väčšina z nich na zmeny nestíha reagovať. Niektoré sú dokonca desaťročia pozadu.
Vývoj vďaka internetu rýchlo napreduje a týmto zmenám najviac rozumejú technologické firmy. Majú najlepšie predpoklady vymýšľať novinky.
Chápu to aj veľkí vydavatelia, a preto napríklad Washington Post aj Bloomberg Businessweek zamestnávajú takmer toľko programátorov ako novinárov.
Je za tým jednoduchá myšlienka. Jeden vyrába obsah - správy, druhý rozmýšľa, ako ho čo najlepšie podať čitateľovi.
Facebook aj Apple po svojom
Facebook pred niekoľkými týždňami uzavrel dohodu s desiatkou najväčších vydavateľov na svete.
Ich články budú priamo na sociálnej sieti. Nazývajú sa Instant Articles. Vyzerajú krajšie a načítajú sa desaťkrát rýchlejšie ako externý obsah ostatných médií.