Autor je copywriter a spisovateľ
Aspoň tak to ukazoval vyhľadávač. Ak ste vyťukávali kľúčové slová „ako sa stať“, Google vám ponúkol na prvej priečke najčastejšieho vyhľadávania „ako sa stať upírom“. Ľudia pátrali po tom, ako spraviť mýtickú kariéru, urobiť dieru do krku milovanej osoby, s ktorou si môžu na veky užívať astrálny sex. Hľadali, ako sa stať nesmrteľnými milencami, jedinou stálou hodnotou vo svete rýchlo pominuteľných zážitkov. „Ako sa stať upírom“ prevalcovalo aj „ako sa stať milionárom“.
Zdá sa mi však, že posledné mesiace je vampirizmus na ústupe. Algoritmy vyhľadávača, chladnokrvne sugestívne a vždy rýchlejšie ako moje myšlienkové operácie, mi odrazu podsúvajú na prvé miesto „ako sa stať vojakom“. Že by ľudia stratili záujem o nadprirodzené schopnosti alebo o nekonečný život? Byť upírom nie je hrdinské, tak ako byť vojakom. Byť bledý, tajomný, večný, kraľovať noci, byť tichý, byť iný. Je to trápne, navyše je to sofistikovaný hejt, kruté pohŕdanie prchavosťou svetských nadšení. Čo je dosť trápne.