Nevera ako biznis
Tridsaťsedem miliónov neverných ľudí sa oprávnene bojí, že hackeri zverejnia ich nahé fotky či rozhovory o sexuálnych fantáziách. Môžeme sa tomu smiať a hovoriť si, akí boli hlúpi, ale na výsledku to nič nezmení.
Zoznamka Ashley Madison, pomenovaná podľa populárnych ženských mien, už od roku 2001 vyzýva na milostné pomery najmä ľudí s partnermi.
Svoje služby ponúka vo viac ako päťdesiatich krajinách sveta, má tiež slovenskú mutáciu a pravdepodobne aj lokálnych používateľov.
Stop podvádzaniu
Hackeri sa nabúrali do serverov a získali dáta o 37 miliónoch používateľov vrátane transakcií za služby. Vzorku uniknutých údajov aj ukázali. Nejde im však o vydieranie jednotlivcov.
Hackerská skupina The Impact Team má jedinú požiadavku - žiadajú zrušenie prevádzky Ashley Madison aj servera Established Men, na ktorom rovnaká firma spája mladé dievčatá s úspešnými a štedrými „dobrodincami“.
Príbeh je však trochu komplikovanejší. Server vyzývajúci na nevery mal platenú funkciu (zrazu je bezplatná) - vymazanie všetkých údajov používateľa. Hackeri tvrdia, že údaje zo servera nezmizli, len neboli viditeľné.
Ako ľudia klamú
V roku 2012 urobil magazín Inc. rozhovor so zakladateľom Ashley Madison. Opisuje „misiu“ servera ako vyhľadávača, ktorý len plní službu základných ľudských potrieb - nájsť si partnera alebo partnerku na neveru. Veď je to ľudské.
Zaujímavejšie sú však odhalenia, ktoré opisuje. Najviac ľudí portál navštívi počas sviatkov ako Valentín, deň matiek alebo otcov.