Autor je spisovateľ a pedagóg
Tak sa nám začal aj ten vysokoškolský rok. Ešte pred možno 25 rokmi boli univerzity centrami, v ktorých ste našli viac informácií než v bežnom prostredí „obyčajných“ ľudí. A tiež ste na univerzitách našli ľudí, ktorí vás v informáciách vedeli zorientovať a mohli pôsobiť ako osvietení, ilumináti, ktorí vedia novica zorientovať.
Dnes je každý zo študentov potenciálne vybavený lepšou encyklopédiou než ponúka univerzita, teda má vo vrecku k dispozícii viac informácií, ako je vôbec možné za život spracovať.
Profesor Google predsa vie všetko. Bohužiaľ, ten študent má informácie vo vrecku nie obrazne, ale naozaj. Lenže svet nevznikol včera a história sa nezačala tým, že nám mimozemšťania priniesli internet.
Aký dôvod teda ponúkame mladým, aby chodili študovať, ak to nie sú informácie? Ostáva azda to druhé – ľudia, ktorí vedia tých druhých v informáciách zorientovať. Aspoň tak by to malo byť.
Lenže akademickí pracovníci sa stali často v prvom rade byrokratmi, ktorí musia vypĺňať množstvo tabuliek a výkazov a dookola dokazovať, že sú nielen učitelia, ale aj vedeckí pracovníci, myslitelia, ktorí prekročia rubikon evidovanej publikačnej činnosti.