Prvú reklamu na internete (banner s nápisom) pripravili pred viac ako dvadsiatimi rokmi. Jeden z jej tvorcov dnes tvrdí, že väčšina inzercie - spomína dokonca až 99 percent - je strašná.
Prvá reklama zaujala každého druhého človeka
V roku 1994 sa americká spoločnosť AT&T rozhodla reklamu umiestniť na internetové stránky predchodcu dnešného magazínu Wired.
Jednoduchý text znel: Klikli ste si už myšou niekedy sem? Teraz si kliknete. Nič viac, nič menej. Žiadne logo, len vzbudenie zvedavosti.
Kliklo 44 percent používateľov, ktorí reklamu videli. To znamená, že približne každý druhý človek bol zvedavý, kam ho klik zavedie.
Dnes si na bannerové reklamy klikne v priemere 0,1 percenta užívateľov. Na mobiloch je to desaťkrát menej a niektorí hovoria, že väčšinou ide o omyl.
Dobré reklamy fungujú a máte z nich radosť
New York Times pred spustením novej sériu seriálu Orange is the New Black, ktorý rozpráva príbeh čerstvej väzenkyne, pripravil veľkú reportáž o pomeroch v ženských väzniciach. V podstate išlo o reklamu.