Guy Kawasaki tvrdí, že to, čo poháňa marketing, je túžba ľudí robiť svet lepším. Preto si radi o dobrom výrobku či službe povedia, stačí ich len nadchnúť a sami budú šíriť vlny spokojnosti okolo seba.
Platí to aj naopak? Pokazil si Kawasaki karmu, keď vystúpil na predraženom podujatí, ktoré zaplatili slovenskí daňoví poplatníci, no kredit si pripísala najmä americká firma?
Záznamy z podujatia TechMatch, na ktorom prehovoril ako hlavný spíker, ho ukazujú usmiateho, dobre naladeného. Na pódium v bratislavskej Redute, kde je doma najmä filharmonický orchester, sa obliekol do hokejového dresu.
Slovensko, to je pre neho zjavne v prvom rade hokej. Viac sa ani dozvedieť nechcel. Každý pokus o zasvätenie do príprav konferencie po ňom stiekol ako voda po ruksaku z goratexu (kačacie perie dnes už mnohým nič nehovorí).
Kawasaki tak nedostal šancu zistiť, kde sa stala chyba. Že tí ľudia, ktorí mu vypisovali na Twitteri o výške priemerného zárobku v tejto krajine, nie sú nejakí závistlivci a lúzri.
Na druhej strane mnohí tvrdia, že prešľap slovenskej strany ho vôbec zaujímať nemusí. Presne tak to formuloval aj Kawasaki – prišiel, odprednášal, odišiel. Fakt je, že sa vyhýbal otázkam a otáčal chrbtom tým, ktorí sa snažili ho zaťahať za rukáv a povedať mu, prečo sú nahnevaní.