Na rozdiel od utečeneckej krízy, ktorej zneužitie ohrozuje národnoštátne záujmy, samochvála ekonomickými výsledkami je legitímna látka v kampani. Pre marketingových etikov je akurát otázkou, či polopravdy, lži a podvody sú prípustné vždy – keďže klame každý –, alebo existuje akýsi strop, za ktorým už nestačí argument, že volič si je sám na vine, ak sadne na lep obchodníkom s ilúziami.
Odbornú porotu, či inkriminované video s Ficom je už za prahom, alebo ešte pred, zvolávať nebudeme. Všeobecne platný fakt – bez etického znamienka - je ten, že ak sa Smer vystatuje, čo dosiahol v ekonomike, tak buď ide o úplné nedorozumenie, alebo si pripisuje zásluhy, ktoré sa začínajú a končia tým, že sa vyskytol pri moci za šťastlivých externých okolností, čo boli natoľko určujúce, že potiahli Slovensko k rastu aj navzdory opatreniam a krokom vlády. Napríklad na záporných úrokoch na štátne dlhopisy má asi stokrát väčšiu zásluhu guvernér Draghi ako Fico s Kažimírom dokopy.