Nižšie výnosy – o desať miliónov – ale vyššie osobné náklady – približne o 700-tisíc - v roku 2014 oproti roku 2013. Takto hospodárila štátna akciovka Slovenská pošta podľa poslednej zverejnenej účtovnej uzávierky.
Pod osobnými nákladmi treba chápať aj mzdy zamestnancov, ich odmeny či odvody do poisťovní. V októbri tohto roka k nákladom pošty na mzdy pribudla jedna výplatná páska – pre poštového ombudsmana. Ten má riešiť problémy klientov s nedoručenými či poškodenými zásielkami.
Ako má byť nápomocný zúfalým ľuďom, ktorí napríklad kúpili modranský porcelán a poslali ho ako prezent svojim kamarátom na Ukrajinu, pričom sa im zásielka vrátila rozbitá, ak sa nevedia s ombudsmanom spojiť?
Varovná kontrolka v spojitosti s ombudsmanom začala svietiť pred pár týždňami. Kým sme nenapísali, že pošta zriadila úrad ombudsmana, nikto o ňom ani netušil. Na hlavnej stránke pošty doteraz nesvieti avízo na túto službu klientovi a len po prelustrovaní celej webovej stránky sa dá dopracovať k jeho kontaktným údajom.