SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Prečo je integrovaná doprava taká biedna?

Zavedenie integrovaného dopravného systému sprevádzal chaos. Vážnejšie však je, že odhaľuje nekvalitu samotnej dopravy a verejných služieb.

(Zdroj: FOTO - TASR)

Nový systém integrovanej dopravy predstavuje príležitosť uvidieť v plnej nahote problém, ktorý sa týka nielen Bratislavy, ale celého Slovenska. Tým problémom je, že verejné služby a medzi nimi aj doprava fungujú oveľa zaostalejšie, než by mali v 21. storočí v členskej krajine Európskej únie. Alebo, inak povedané, že človek za svoje peniaze, ktoré platí formou daní, nedostáva v službách a ich kvalite ani zďaleka to, čo by mal.

Chaos pri zavedení

Bratislavskú integrovanú dopravu zviditeľnil chaos spojený s jej zavádzaním. Napríklad zmätky, keď sa v bratislavskej MHD objavili nové označovače, do ktorých ľudia pchali staré lístky, a tak musel pribudnúť nápis, že ich treba vkladať vpravo. Aké slovenské!

SkryťVypnúť reklamu

V predajniach električeniek sa po 1. novembri vytvorili rady, nové čipové karty si musia kupovať študenti, postihnutí, ba aj penzisti nad 70 rokov, ktorí na ne stáli dve hodiny ako za socializmu na banány. Cestujúci sa v systéme nevyznajú, informačná kampaň bola nulová (ale akiste nestála nula eur, všakže?). Systém sa stáva terčom vtipov.

Skúsme si však integrovanou dopravou zacestovať.

Dlhá a drahšia

Napríklad z bratislavskej autobusovej stanice trvá cesta do Modry hodinu. Niekedy menej, v dopravnej špičke aj viac. Ak zarátame aj cestu bratislavskou MHD na Nivy, je to asi hodina a pol.

Vlak síce zvládne cestu z Bratislavy do Pezinka za 20 minút, rýchlik zo stanice Bratislava – Vinohrady len za 10. Ale ak zarátame opäť cestu MDH, cestu vlakom, prestup v Pezinku a cestu do Modry, opäť sa blížime k hodine a pol. Mimo špičky, cez víkendy, či v podvečerných, alebo vo večerných hodinách sa nemusíte ani len zmestiť do limitu 90-minútového lístka.

SkryťVypnúť reklamu

Ak ste teda očakávali, že integrovaná doprava urýchli vašu cestu, tešíte sa márne. Akurát vás cestovanie viac stojí (napríklad autobus Bratislava-Vinohrady - Modra predtým 1,50, dnes 2,10 eura).

Keďže sa nedočkáte vyššej kvality ani časovej úspory, ponúka sa otázka, aký je zmysel integrácie. Máte dosť času o tom premýšľať, keď moknete alebo mrznete počas nekonečného čakania na zastávkach.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 702
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 750
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 939
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 240
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 868
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 796
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 408
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volvo prinesie pozitíva, pre ktoré sa ho oplatí vítať.


12 h

Rezník viac nebude riaditeľom RTVS.


13 h
Igor Matovič a György Gyimesi po schválení tzv. prorodinného balíčka.

Inflácia je super, hlavne pre rodiny.


Alojz Hlina 14 h

Rusi museli utiecť z Hadieho ostrova.


19 h

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  7. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 116
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 755
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 258
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 730
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 200
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 827
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 414
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 155
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu