Kde sa nabrala u ministra toľká trúfalosť, zostane tajomstvom, faktom však je, že vzdanie sa štátu pod tlakom RegioJetu nečakal nikto.
Štátne IC vlaky sa od januára zastaviaČítajte
Alebo len kruh najzasvätenejších insiderov, z ktorého – ak existuje – by bolo asi chybou vynechať Radima Jančuru.
Je nesporné, že úlohou štátu nie je prevádzkovať komerčnú dopravu, ešte aj keby mu nevyrábala stratu. Aj keď platí, že ak sa na štátnej železnici dalo kultúrne povoziť, tak to bolo „icečkom“, čo v mnohých vyvolá azda aj nostalgiu.
Stiahnutie IC súprav však bude krokom k normálu. Hoci – pravda – ideálnym riešením nie je ani monopol súkromníka na lukratívnej trase.
K optimu by sa cestovanie medzi Košicami a Bratislavou priblížilo, keby kapitulácia štátneho dopravcu inšpirovala konkurenciu, aby vstúpila ako doma v Česku s RegioJetom do súťaže. Jančura ako správny kapitalista zaiste proti nebude.