Autor je spisovateľ
Najnovším trendom tohtoročných Vianoc, súdiac podľa nasadenia reklamy v televíziách, je darovať kúsok zdravia v podobe zázračných voľnopredajných tabliet na všetky neduhy tela či skvelého gélu, ktorý vám uľaví od bolesti od hlavy po päty.
Zdravie si vždy prajeme, veď to patrí k tradícii želať si niečo, čoho je nedostatok. A aj reklama nás presviedča, že naši najbližší budú mať slzy dojatia v očiach, keď si rozbalia balíček a tam nájdu 60 kapsúl výživového placeba, ktoré spraví radosť ich prostate či vŕzgajúcemu kolennému kĺbu.
Tieto reklamy hovoria aj o tom, že nedôverujeme nášmu zdravotníctvu. Instantná rýchla úľava je odkazom: čakať na vyšetrenie sa nám nechce. Ak sa vôbec dostaneme na rad o nejaké tie mesiace, vlastne sa dozvieme to isté, čo sme vedeli. Lekár, ktorého už nemotivuje ani možnosť byť pacientom motivovaný (lebo nevie, či ho neudá vlastná sestra, ak ešte bude v práci), sa spýta, čo vám je, my mu to povieme, on povie „Aha!“ a odkáže, že si máte kúpiť na to voľačo v lekárni.