Odkaz prieskumu, podľa ktorého je sesterský štrajk prijateľnejší pre verejnosť ako učiteľský, sa jednoznačne prečítať nedá.
Napríklad vysvetlenie, ktoré niektorí objavili, že v nemocniciach ide o zdravie (životy), kým v školách „iba“ o vzdelanie (dá sa žiť aj bez neho), sa dá aj otočiť v zmysle, že práve preto by sestry mali byť ohľaduplnejšie, respektíve menej radikálne než kantori.
Ktorí, ak vynechajú deň, môžu látku doučiť o týždeň, kým ťažko chorému pacientovi môže byť sestra o týždeň už málo platná.
Stĺpček tuší, že s realitou sa zrejme míňa aj jeho nápad. Teda, že menšia tolerancia učiteľov súvisí so skúsenosťou, ktorú má viac občanov so školou než s nemocnicou.
Ak však čísla reflektujú – autor nevie, to je veľké ak – aj spoločenské ocenenie oboch profesií, tak školstvo má ďalší tip, kde sa zlepšovať.
Počas trvania štrajku učiteľov sme všetky texty o školstve odomkli a vyňali z prémiového obsahu. Chceme tak podporiť kritickú diskusiu o stave slovenského školstva.