Verejnoprávnej televízii vyčítame, že sa tam nedá nič pozerať. Uvedomujú si to aj firmy, preto kupujú reklamný čas radšej od jej úspešnejších konkurentiek. Za normálnych okolností by STV skrachovala (ako v minulosti niekoľko iných televízií), ale keďže je verejnoprávna, štát vždy dieru v jej hospodárení zapláta z peňazí nás všetkých. Na túto chorobu existuje liek - STV musí zvýšiť príjmy z predaja reklamy.
Jedinečnú príležitosť predať viac reklamy poskytli neúspešnej verejnoprávnej televízii úspešní hokejisti. Šampionát vo Fínsku sa stal doslova trhákom a medzi Slovákmi sa našiel málokto, kto si nezapol aspoň jeden priamy prenos. Firmy to využili a začali na STV 2 propagovať svoje výrobky väčšmi ako inokedy predtým. Slovenská televízia reagovala ako každá iná na svete - zvýšila cenu reklamného času počas zápasov a predávala ho aj počas reklamných prestávok. Jej cieľom bolo zvýšiť príjmy z predaja reklamy, čo pri sanovaní menšej straty televízie o rok uvítajú všetci daňoví poplatníci.