Pred pár rokmi na tom priecestí zahynuli dvaja ľudia. Teraz tam zahynuli dvanásti. Neodpustiteľné by bolo, keby po všetkom žiali a smútku priecestie pred Polomkou zostalo presne také, aké bolo už pred prvým nešťastím.
hmmmmm
mozno je to lepsi lepsi napad ako stavat sirokorozchodnuspanikaril
A ktory bulo dovoli vlakom vybehnut sedemdesiatkou spoza zakruty na priecestie? Sofer za svoju chybu zaplati ovela tvrdsie lebo sa zodpovednosti nevyhyba a temu chcu so sucitnou uplakanou tvarou vyuzit media, opozicia aj vlada (ach boze ta fesna bundicka v tom teple pred reflektormi!).Riesenie zadarmo a bezpecnejsie
je dat tam tabulku, ktora by znizovala rychlost prechadzajuceho vlaku na 30 km/h. Tak sa to robi v neprehladnych priecestiach. Keby tam taka tabulka bola, vlak ak by aj vlak nestihol ubrzdit, aspon by narazil v minimalnej rychlosti.Ako dlho
ekzistuje inkriminované priecestie ? Skôr si myslím, že chyba je v arogancii vodičov ! Pôjdu naši pisálkovia navštíviť aj zhruba á 1200 podobných priecestí ? Na TV JOJ predviedol vodič s 20 ročnou praxou, ako sa má jazdiť cez želetničné prejazdy...s tym zeleznicnym priecestim suhlasim
ale s tym predbiehanim je to blbost, predstav si situaciu ze ides za pomalym autom, musis zaradit trojku aby si mal nejaky odpich a potom zacnes predbiehat, chces povedat ze cely manever musis dokoncit v trojke? ved pri tom ti otackomer vyskoci z cifernika.....Rakusania
by tam vybudovali tunel. Robia to aj v miestach, kde sa s cestou krizuju ovce. Na SK sa zvysovanie bezpecnosti zabezpecuje len buzeraciou vodicov, zato budeme mat satelitne HiFi dialnicne myto.hmmmm
a luxusnu sirokorozchodku az za blavuVážený pán Leško
a podobne múdri ľudia! Po deviatich rokoch došlo na priecestí k nehode. Koľko za devať rokov prešlo po tomto priecestí vlakov, áut a autobusov bez nehody? A zrazu dôjde k nehode opať. Prečo? Lebo zlyhal človek. Všade, kde zlyhá človek budeme stavať rampy, zábradlia a neviem čo ešte? Nie. Je potrebné prijať také opatrenia, a vychovávať ľudí tak, aby rešektovali pravidlá bezpečnej dopravy. Tento vodič, aj keď mi ho je úprimne ľúto, pravidlá nerešpektoval. Ráno som sa díval na Markíze na zábery, ktoré ponúkol divákom pán Bazovský z iného železničného priecestia označeného semafórom. Je obdivuhodné, koľko hazardérov, medzi nimi aj vodič autobusu, prešlo cez priecestie plynulo, bez zastavenia a svietiacu červenú absolútne nerešpektovali. A o tom to je. Stačilo zastaviť, zhodnotiť situáciu a počkať. Nehnevajte sa na mňa, nebolo to o rampách a svetlách. Bolo to o zodpovednosti voči sebe a cestujúcim, možno aj o pude sebazáchovy.Toto nebolo veľmi generálske
Ja toho šoféra poznám, koncom septembra 2005 nás viezol i s kolegom do Chorvátska do Biogradu na moru (bezpečne ta i nazad, Karosou BN-600AL). Veľmi solídny pán. Akosi si neviem predstaviť, že urobil na priecestí takú školácku chybu. Ale dajme tomu, že ju urobil. A? To iba on je na vine?! Na vine sú aj železnice, ktoré na kritickom úseku neprikazujú znížiť rýchlosť vlaku. A pokiaľ ju znižovať nechcú, lebo je to neúsporné, tak by mali vybaviť priecestie rampami alebo aspoň blikačmi. Viem o čom hovorím, podobný stav je aj na priecestí tesne pred Veľkým Mederom (v smere od Komárna). Tam síce blikač je, ale večer a v noci väčšinou nefunguje. Ja osobne to riešim tak, že ak nefunguje blikač, tak pred priecestím zastanem, vypnem rádio, vypnem motor auta a počúvam, či nejde vlak. A potom veľmi, veľmi rýchlo cez priecestie prejdem. Résumé: závory v žiadnom prípade nemôžu uškodiť, v tom majú „múdri ľudia“ pravdu.RE: Brigetio
Nik nespochybňuje slušnosť vodiča. Na mňa včera veľmi zapôsobilo veľmi kultivované a emocionálne vystúpenie jeho syna a som presvedčený, otec je rovnaký. Nič to však nemení na tom, že urobil fatálnu chybu, ktorá stála život tucet ľudí. Hovorí sa, že aj majster tesár sa utne. Dnes ráno som videl vodiča BUS-u cúvať. Zrejme dobre nevidel cez zasnežné okno a trafil auto za sebou. Možno je to neporovnateľný prípad, ale rovnaká chyba ako urobil vodič z Bánoviec.važ. p. Leško
Spústu toho treba riešiť, nielen to poondané priecestie. Ak by ste išli na bicykli a zrazilo by vaás alebo vaše dieta auto, lebo nikde nie sú cesty pre cyklistov, to by ste písali samé veci o cyklistických cestách, ak by váa zrazilo auto na nbezpečnej jednoprudovej ceste a zabilo vam manželku, to by ste vypisovali, že je načase postaviť všade 4-prudovky, nielen pri Blave. atď. by som mohol pokračovať a to nielen dopravou, ale spustru je toho nedoriešeneho na Sk.Slovaci rychlo zabudaju
aj na politicke skandaly, aj na nedostatocne zabezpecene priecestia. Tak predpokladam, ze ani pri tej Polomke sa nic nezmeni. Ludia zabudnu. S budovatelskou piesnou na perach pri stavbe ruskej sirokorozchodky... od Ciernej nad Tisou az po Bratislavu. Na bezpecnejsie priecestia vraj potrebne miliony nie su. Na sirokorozchodku sa najdu v rozpocte aj MILIARDY.to je chore
to uz modra slovac musi aj z takejto tragedie urobit politicku propagandu? Ved ste horsi ako vsetci politruci za tych par rokov vlady KSSKeby si pan autor
dal namahu tak by zistil ze viac nestasti sa stalo na chranenych priecestiachKeby si si dal námahu
tak by si zistil, že chránené priecestia sú tie na ktorých denne prechádzajú desiatky a desiatky vlakov, a stovky, možno tisíce automobilov. Na takých priecestiach keďže je väčšia frekvencia je aj väčšia pravdepodobnosť nehody.Takže možno preto sa tam stáva viac nešťastí.asi tak to vidím..
Na každé priecestie spojnicie poľnej traktorovej cesty -- svetelnú signalizáciu,.. na každú lesnú cestu -- po samostátnom semafore. Súhlas?Leško - ďalší "priecestný" odborník.
Celý jeho článok je "len aby reč nestála". Porečujeme o dvanastich mŕtvych, ta ne?Pripomienka.
Proti hlúposti a ignoranstvu niektorých vodičov a rádoby žurnalistov komentátorov je škoda argumentovať. Toto platí aj pre tento článok pána Leška.