Väčšina firiem nevymyslela v čase krízy lepšiu „stratégiu“, než zoškrtať marketingový rozpočet, obmedziť výdavky na vývoj a strčiť hlavu do piesku.
?
"ak uvidíte cestovnú tašku Loius Vuitton, ktorú ste si kúpili pred dvoma rokmi, teraz v ponuke za polovičnú cenu, budete ešte vôbec niekedy zvažovať kúpu ďalšej za plnú cenu?" Nuz, po prve, ak nie som debil podliehajuci masovemu vytrzeniu, nekupil som ju vobec, ani pred dvomi rokmi, ani dnes, a nekupim ju ani za sedem rokov, kym jej cena nebude realna. Inymi slovami, cenu platim za tovar, nie za znacku.Je značka ešte stále tou značkou,
ak zistíte, že výrobok sa vyrába výhradne napr. v Číne? Človek značkám donedávna dôveroval. Zárukou bolo, že ak je to povedzme francúzska značka, výrobok sa vyrobil vo Francúzsku. Proste, malo to rukopis Francúzska. V globalizovanom svete už neviete, čo kupujete.Pavlína:+)))
To bolo trefné. Napríklad také počítačové "značkové" klávesnice vyrábané novodobými otrokmi za hladovú mzdu celoročne, bez voľna, dovolenky......... Barbie od Mattelu vyrábané podobne, navyše s obsahom dodatkovej "značkovej" chémie, ktorá je pre decká pomaly životu nebezpečná. Dalo by sa donekonečna pokračovať vo vymenúvaní "značiek". Proste "značky" sa už dávno "skanibalizovali" samé.Tak ako v tej reklame:
"s kvalitou od firmy Dekel" ... kvalitu dodajú čínskemu výrobcovi v kontajneroch priamo z Francúzska.Z pohľadu šloveka ktorý
sa už niekoľko rokov živí tým, že predáva produkty fin. spoločnstí musím povedať, že prínos rozbujneného marketingového nádoru vo firmách na priamy predaj je asi 3 - 5 %. Prínos obyčajného zvýšenia predajných postupov - teda via kontaktov na zákazníkov a viac ponúk je tak okolo 25 - 30%. A to nepotrebujem čarodejnického marketingového molocha ktorý žerie kopu peňazí a nie je na nič....KAŽDÉHO marketingu
Napríklad taký vládny marketing Ficovho kabinetu funguje perfektne, práve v kríze, podľa vzoru "čím horšie, tým lepšie". A to si môžme gratulovať, že títo marxistickí komici okrem marketingu nerobia nič iné - teda občas niečo potiahnu, ale to je nič oproti tomu, aké škody by mohli napáchať, keby si zmysleli tie svoje velikášske reči aj naozaj zrealizovať.