SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Polomka: tragický signál pre štát (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Pan redaktor,preco ste taketo clanky nepisali pred mesiacom ?
Nechranenych priecesti bolo tolko isto ako dnes.
Preco ste nas zasobovali reklamnymi clankami na auta vyrobcov,ktori Vam aktualne zaplatili za reklamu ?
A dnes sa ako hyena prizivujete na tragedii,ktoru (ako tomu vsetko nasvedcuje) sposobila chyba vodica a nestastna zhoda viacerych okolnosti.
 

 

Vážený afinogenov, vaša otázka je nefér a je úderom pod pás. Pán Chvála je novinár a a preto buď si volí tému sám alebo reaguje na to, čo sa stalo. A to je tento prípad. A prácu pána Chválu vítam. Premeral priecestie a vyvrátil lži tých, ktorí tvrdia niečo o 300 - 400 m výhľadu. Ale inak je vaša otázka správna, len adresáti mali byť iní. Napríklad slečna, či pani hovorkyňa železníc tvrdí každý deň rozdielne vety. Ak je prejazd v norme v otázke zabezpečenia ako tvrdila v sobotu, prečo sa teraz zabezpečenie bude meniť. A prečo nie aj na ostatných, ktoré sú v norme? A tú cenu za prestavvbu by mohla nejako doložiť? Mám pocit, že je to nadhodnotená fantasmagória. tej sa pýtajte,vážený afinogenov.
 

Príživník

Úplne súhlasím s afinogenovom. Chvála sa nezachoval charakternejšie ako Markíza či iné primitívne bulváry ktoré tragédiou len zaplĺňajú novinový papier či vysielací čas. A popravde sa im darí. Tak teda nie Chválova otázka je nefér, ale Afinogenova........... Nie si ty z nejakého bulváru čo dostal v sobotu v Polomke potravu a pozajtra už po priecestiach ani neštekne ? Čo je Polomské priecestie oproti chránenému, priecestiu v Bratislave na križovatke Trnavskej a Vrakunskej, kde pravdepodobnosť stretu preplneného mestského autobusu (akéhokoľvek iného vozidla) s medzinárodným rýchlikom či ťažkým nákladným vlakom v stokilometrovej rýchlosti, je blízka istote ? Kde je Chvála so svojim pásmom ? Má to bližšie ako do Polomky.......... To jeho meranie a usvedčovanie Kaliňáka zo zlého odhadu rozhľadu je len primitívne trápne....... Či na 300 či 150 metrov by vlak nezastavil. Podstatné že na priecestí zastavil autobus a nebol schopný odtiaľ odísť. Na Slovensku je desiatky úplne neprehľadných, zarastených nechránených priecestí bez rozhľadu. Kde je Chvála so svojom krokomerom ? Nabehne až bude tiecť krv...........
 

Nebezpečné priecestie

Musím sa zastať pána Chválu, pretože sa tam nevyskytol, aby dostal potravu, ale vyskytol sa tam preto, lebo tam chodí lyžovať a dobre to tam pozná (možno ste zaregistrovali, že náš kraj mal prázdniny), preto je aj kompetentný sa k tomu vyjadriť, na rozdiel od niektorých "pánov", ktorí doteraz ani nevedeli, kde Polomka je.
Musím súhlasiť so všetkými jeho argumentami a prepočtami, lebo to tam tiež dobre poznám a dajú mi za pravdu aj miestni obyvatelia.
A ešte pre všetkých mudrcov, ktorí tadiaľ nikdy neprechádzali:
chodíme na Polomku lyžovať už 5 rokov počas jarných prázdnin, aj teraz sme tam týždeň lyžovali. Aj v tento inkriminovaný deň sme sa chystali na svah, no bohužiaľ sme sa tam už nedostali. Vždy so strachom prechádzame cez toto priecestie, vždy zastavíme a rozhliadneme sa, ale vždy rozmýšľam, čo by sme spravili, keby sa nám náhodou na priecestí stalo niečo s autom. Pretože pravda je taká, ako zistil reportér Rasťo Chvála, že keď sa objaví vlak v zákrute, trvá 7 sekúnd kým príde na priecestie, rozhľad je totiž cca 150 metrov a nie ako povedal Fico 300-400m. Priecestie je označené hrdzavou značkou pri starej fabrike, takže to vyzerá, akoby tadiaľ vlaky nepremávali. A pritom tu chodí v pracovný deň rýchlik tam a späť, t.j. 2-krát, a lokálka 6-krát za deň tam aj späť, t.j. 12-krát. Dohromady 14-krát za deň, to znamená každú hodinu a nie ako povedala hovorkyňa železníc: 4-krát (áno, ale v sobotu, keď rátame len cestu tam, ale ten vlak sa točí a ide aj späť). To sú len alibistické reči zo strany žalezníc, aby nemuseli platiť. Rozhodne by tu mali byť závory, tak ako v susednej Závadke. A ešte k tej vine alebo nevine: mohol zaváhať šofér, ale mohol zaváhať na sekundu aj rušňovodič, keďže predpokladal, že keď zatrúbi, vodič na to dupne, ale proste niečo sa stalo, nikto zatiaľ nevie čo, ale to na zodpovednosti železníc nič nemení - priecestie nie je dostatočne zabezpečené!!!!
A tých, ktorí tvrdia iné, by bolo treba posadiť do autobusu a urobiť rekonštrukciu.
My sme mali zatiaľ obrovské štastie, že sme sa tu s vlakom nestretli, ale ohlásili sa ľudia na stránke TA3, ktorí o vlások unikli vlaku.
 
Hodnoť

Ma pravdu

cele co sa stalo je nesmierna tragedia. Posudzovat kto co kedy povedal a napisal nie je podstatne. Podstatne je to ze tu nieco dramaticky nefunguje. Ano podobna tragedia sa moze stat kedykolvek. Minister povazuje odstupenie za prazdne gesto. Je to jeho nazor, ale ma na staroti rezort kde sa toto stalo a denne to hrozi. Kym tu bude takato kultura sme vsetci v ohrozeni, a to nielen na priecestiach. Zbytocne miliardy minute na mytotender pre kamaratov su dolezitejsie, pravda sudruh Vazny?
 
Hodnoť

Tí dvaja chytráci Fico a Kaliňák-

-veď oni už hneď vedeli všetko o nehode, len čo tam prišli. Nerozumiem, prečo zriadili vyšetrovaciu komisiu, veď tí truhlíci to majú jasné, komisia môže hneď prebrať ich "závery". Čo povie súdruh riadteľ Slovenska to je pravda.
 

nik...

Komisia pre debilov z tlače !!! Aj nezaujatí vedia na čom sa tí debili teraz odbavujú...
 
Hodnoť

Chvalapanubohu

ze niekto isiel merat dopredu zname vysledky.Polozil vedla kolaji mravca a zistil,ze ho vidno max.150m od priecestia.V lete este na kratsiu vzdialenost,lebo narastie trava,i ked sa tam vtedy trochu tazsie lyzuje.
 
Hodnoť

No, pekna otocka "zachranara, takze...

"znalec a expert" na zeleznicne dopravne nehody a najlepsi zachranar medzi novinarmi a najlepsi novinar medzi zachranarmi chvala pripustil, ze aj vodic pochybil! Este treba skusat zariadit, aby bol rusnovodic povinny pred kazdym priecestim zastavit vlak a dat prednost v jazde motorvym vozidlam kym neprejdu jednotkou cez prejazd! A kde si bol rasto vcera, ked si nehodnotil nehodu kamionu na priecesti s vystraznou svtelnou signalizaciou, aky mal rozhlad, ked ho to vyvalilo?
 

 

Včerajšia nehoda nebola nehodou. Ťažký náves stiahlo do záveja a ťahač ho nedokázal utiahnuť a ostal stáť na prechode. Včerajšok vôbec nesúvisel so zabezpečovacím zariadením, vôbec. Len tým, že to bolo na prechode. Pán Chvála nespochybňoval prevdepodobnú vinu vodiča, naozaj som to v jeho slovách nenašiel, len spochybnil výhľadovú vzdialenosť, o ktorej hovoril minister a hovorkyňa. Som presvedčený, že keby tí dvaja o vzdialenosti a viditeľnosti a neviem čom nehovorili, pán Chvála merať nič nebude. Takže trochu brzdite, niektorí prispievatelia. Ak nemáte nič k veci, tak zbytočne nerýpte.
 

 

Správne malo byť : Včerajšia "nehoda" nebola nehodou. Takže úvodzovky až teraz.
 
Hodnoť

toho masla na hlave je viac

samozrejme, pochybil vodic, ked jeho sposob jazdy (zastavenie, resp. preradovanie uprostred zeleznicneho priecestia) bol v priamom rozpore s povinnostou maximalne opatrnej jazdy cez zel. priecestie podla § 25 ods. 1 Zakona o premavke na poz. komunikaciach. Cast zodpovednosti maju aj zelezniíce za laxny pristup k zabezpeceniu priecestia, i ked tazko tam hladat priame porusenie zakona ako v pripade vodica. Trochu ale v doterajsej diskusii unika jeden dolezity aspekt: stav cesty v mieste styku s kolajnicami. Jamy a vytlky, ktore tam su vytvaraju nerovnosti prakticky braniace bezrizikovej plynulej jazde. Inak povedane: vodic bud pred priecestim zaradi rychlost a plynule prejde na druhu stranu, pricom riskuje minimalne rozhasenie geometrie alebo poskodenie napravy, alebo pocas jazdy spomaluje, kluckuje, pribrzduje a "hlada" sposob ako to prejst s co najmensimi nasledkami na podvozok. V tom druhom pripade riskuje to, co sa v Polomke aj stalo. Ciastocnou pricinou je teda zavada na zjazdnosti komunikacie (jamy a vytlky), ktora suvisi s dlhodobym porusovanim povinnosti spravcu komunikacie podla § 9 Cestneho zakona. Priznam sa, neviem kto tam spravca je, ale aj tam to maslo na hlave lezi. Keby keby je sice zvycajne dost blby argument, ale treba si uvedomit, ze keby ta cesta bola v normalnom stave, autobus by plynule vcas presiel na druhu stranu aj v pripade, ak by sa priamo v momente vjazdu v tej zakrute vlak zjavil.
 
Hodnoť

 

V denniku sme za vyrojilo obrovske mnozstvo dopravnych odbornikov.Predpokladam,ze keby sa stala letecka nehoda tak chvala bude pisat ako letecky inzinier.
O vrakunskom priecesti pisal este minuly rok drahovsky preco sa toho sudruhovia zo sme a super odbornici nechytili??
No pretoze bulvar potrebuje krv a tam este rychlik nikoho nenabural.
 
Hodnoť

 

Ďakujem Rasťo za super reportáže, i keď by som radšej aby neboli. Z krajiny, kde má premiér iný meter, ako je ten v Paríži je najlepšie sa čo najskor vysťahovať.
 

myslíš bývalého premiéra

dzurindu? lebo ten nijako nereagoval, keď sa na tom priecestí za jeho vlády stala smrteľná nehoda.
 

leo...

Nešiel si náhodou pod lešením z ktorého spadla tehla ?
A bol si na nesprávnom mieste v nesprávnu chvíľu ...!!!!
 
Hodnoť

Cudzí šoféri

ani len netušia, načo sú koľajnice! Cudzí šoféri, najmä keď sú to Krováci, si myslia, že po koľajniciach chodia pánbožkove kravičky. Toľko Chvála.
 
Hodnoť

Signál skôr

pre debilov, ktorí ani nevedia ako prišli k "vodičáku" ...
Nás v autoškole učili: Nie je umenie pridávať(plyn) ale ovládať !!!
A čo má s tým štát ? Autoškoly sú predsa súkromné a tak to aj vypadá ! Na prvom mieste je biznis !!!!
 
Hodnoť

Odhlidnúc....

Odhliadnúc od názorov všetkých "odborníkov" a politikov ide o fatálnu chybu profesionálneho vodiča s katastrofickými následkami.Bohužiaľ.Jediná poľahčujúca okolnosť je,že to nebolo úmyselne.A čo sa týka bulváru...to bolo až otrasné pretrepávanie a otrepávanie známych skutočností,dozvedel som sa pri tom aj,že starosta Polomky má dve dierky v nose,jednu na zadku a mal pokazený zips na pravom vačku jeho vetrovky,že je za SDKÚ,čo ma prekvalilo,lebo na Polomke boli vo väčšine vždy komunisti,čo už to tam vymrelo?
 

Presne tak...

Zlyhal vodič.Bohužiaľ.Ale zlyhal.Štát nesedel za volantom...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Komentáre