SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo je také ťažké uloviť yetiho? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Konečne sa niekto ozval - výborný článok

Nezmyselnosť kritérií pre akreditáciu - ak jej výsledok chápeme ako poradie VŠ podľa kvality - je zrejmá. Je možné nájsť celý rad argumentov proti a je dobré, že autorka uviedla niektoré z nich. Ja len dodávam - hoci nevylučujem, že autorka so mnou nebude súhlasiť: je výskum a jeho publikovanie v karentovaných časopisoch naozaj predpokladom toho, aby škola vychovávala úspešných (a užitočných) absolventov? Ja si v tomto prípade pod úspechom predstavujem kombináciu dlhodobého spoločenského uznania a dlhodobej ekonomickej pozície absolventov a firiem, v ktorých pôsobili. Som presvedčený, že len malé percento absolventov môže mať prospech z toho, že ich učil nudný laureát Nobelovej ceny, naopak, všetci môžu čerpať z poznatkov dobrého pedagóga, zaujímavej osobnosti.
 
Hodnoť

Prezumpcia viny

Mohla by mi autorka clanku vysvetlit, preco utoci na akreditaciu VS z pohladu prezumpcie viny? V zmysle: vysoke skoly uz nic viac neurobia, budu bojovat za udrzanie status quo, zabetonuju sa a pod. Sucastou prace univerzit je predsa aj vedecky vyskum -- jednak studium aktualnych trendov, ale aj prispievanie k celkovemu poznaniu vedy. Inak nie je mozne ucit studentov "k veci". Inak nie je mozne vychovavat vlastnych vecko-pedagogickych pracovnikov.
A dovolim si aj rekciu k "jasimyslim" -- a ako chceme merat "dobreho pedagoga" resp. zaujimavu osobnost? Ako nam to zlepsi znalosti studentov z molekularnej chemie, kvantovej fyziky, alebo psychologie? "Dobry pedagog" je do velkej miery zrucnost, nositel Nobelovej ceny je aj status - znalost toho najlepsieho, najmodernejsieho co v sucanej vede je.
 
Hodnoť

 

Pekne napisane - zacat treba niekde od "misie skoly". Vacsina skol na Slovensku posobi tak, ze ziadnu misiu nema sformulovanu, potom netusia kam sa hybu, hlavne ze peniaze tecu.
.
Ministerskymi kriteriami sa vseobecne zadefinovala "misia" verejnych VS, to co by mali splnat aby si zasluzili peniaze od statu. Regionalne a komunitne VS by si zrejme mali definovat a financovat najma komunity, ktorym maju sluzit.
.
Podla mna budu dobre nastavene kriteria kvality skol korelovat hlavne s dvoma hodnotami - povestou skoly medzi odbornikmi a pedagogmi v danych odboroch ktore sa tam vyucuju, a s hodnotenim skoly studentmi kratko pred jej ukoncenim.
 


Najčítanejšie na SME Komentáre