SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nepoštvať si ulicu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Vyhýbaniu sa mýtu bráni cca 400 km ciest I. triedy, ktoré sú paralelné s diaľnicami, Zvyšných 1000 km je tam len na to, aby mýto zarobilo aspoň na ročnú splátku pre konzorcium Ja a Ty plus Póor (podľ a Pravdy je to ročne 85,6 mil eur). Takže pravdu majú malí dopravcovia. Pravdu však má aj Česmad - mýto na našich cestách I.triedy je napríklad pre 2 a 3 nápravové autá - teda tie ktoré vozia tovary medzi dedinami, raz tak veľké ako v ČR na diaľnici a trojnásobné v porovnaní s poplatkami na cestách I. triedy.
http://m.hnonline.sk/c3-397770...
 

V ČR je spoplatnených 300 km ciest 1. tr

Ak pripustíme, že ide o cca 2 x takú veľkú krajinu ako SR, tak u nás je ekvivalent 150 km ciest 1. triedy.
Mýtna mafia však presdadila 12 viac !!!

K článku I.Š.:
"Mýto na „bežných" cestách jednak zabezpečuje príjmy a zároveň bráni nákladiakom, aby sa mu vyhýbali"
Je to veľký omyl autora článku. Na čo máme policajtov a mýtnych policajtov ???
Všetky autá, ktoré v súčasnosti podliehajú mýtu, sú predsa povinné viesť podrobnú evidenciu o trase.
Tranzitná doprava predsa už v minulosti bola z niektorých úsekov vylúčená dopravnými značkami a celkom sa to darilo. Ak by sa to stalo rovnako so všetkými úsekmi 1. triedy a polícia by zvýšila kontrolu porušovania týchto predpisov, tranzitnú dopravu by sme dostali na dialnice a nevyhnutné minimum ciest 1. triedy.

Pripustením súčasného stavu, pripustíme, že ešte desiatky rokov budú naši slovenskí podnikatelia s nákladnými autami a za pár rokov aj my všetci, platiť nehorázne mýtne poplatky za netranzitný pohyb na množstve podobných úsekov ciest ako napr. Banská Bystrica - Ružomberok - Trstená, hoci v skutočnosti tam po dialnici nebudú jazdiť asi nikdy.
Rovnako, ako medializovaný úsek spopatnenej starej cesty z Prešova do Košíc, paralelne z dialnicou, je nehoráznym trestom pre obyvateľov v tomto mikroregióne.

Legenda hovorí, že socializmus padol preto, lebo štátne kasy socialistických krajín boli prázdne.
Prázdnota slovenskej štátnej kasy sa stále prehlbuje. Neverím, že akýkoľvek mýtny systém to dokáže zastaviť.
Som však presvedčený, že kasa tisícov slovenských podnikateľských subjektov, domácností a jednotlivcov sa po tejto verzii mýtneho nespravodlivo ešte viac dostane pod inflačný tlak.
Dokedy to chudobní ľudia v chudobnom štáte vydržia ???
 

a aky by bol problem

osadit paralelne cesty prvej triedy dopravnym znacenim so zakazom vjazdu tazkych nakladnych vozidiel, aby boli nutene pouzivat len dialnice?
aha... financny... to by sa nevybralo tolko vypalneho... dialnicne myto, buehehehe!
 
Hodnoť

Škoda, že všetky fatálne dôsledky

vládnutia tejto FICORUPCIE, už nestihnú dobehnúť do konca volebného obdobia.
 

...ale dobehnú nás,

keď ich všetci budeme musieť "zaplatiť"...
 

 

ty toho už len zaplatíš -:(((
 

Moje deti

a vnuci!!
 
Hodnoť

Nenávidená kamiónová doprava

dostala mediálnu podporu ako keby lobistické nároky dopravcov boli bojom za slobodu
 

 

Ak si nepochopil, vysvetlim: bol to boj proti arogancii a fuserstvu tejto vladnej zberby.
 

 

"bol to boj proti arogancii a fuserstvu tejto vladnej zberby"
podporou inej zberby. len aby kamionistom nenarástli tak hrebienky, že sa budeme báť výjsť na cesty
 

 

V com su autodopravcovia zberba?
 
Hodnoť

Mýto je zbytočná vec,

je to rovnaké, ako keby vám dal zrazu niekto platiť za vstup do hypermarketov. Myslím, že kamionisti a už aj obyčajní ľudia by nám mohli vyštrajkovať nielen celkové zrušenie mýta (mýto bolo výsadou stredoveku a bolo zrušené na konci 18. storočia spolu s nevoľníctvom a poddanstvom), ale aj zníženie spotrebnej dane na benzín, na ktorú nám akosi Fico zabudol (čiže ceny by mali najnovšie klesnúť IBA pre kamionistov a pre tých, čo používajú naftu, nie pre autobusovú dopravu).
 

Vstup do hypermaketov si platíme

nepriamo - tiež v cene tovarov a služieb, do ktorých sa premieta prenájom priestorov. Mýto by malo byť o spravodlivosti - platí ten, kto používa cesty.
 

svätá prostota...

tak "mýto bolo výsadou stredoveku" ...a bolo zrušené "spolu s nevoľníctvom a poddanstvom" - @legolas, cgodil si ty vôbec do školy? Možno áno, ale na dejepise si asi chýbal... Obzrel si sa niekde po súčasnej Európe, ako je to s mýtom?
Zájdi do Nemecka, Talianska, Ra kúska, do bratského Česka, ďalej do Slovinska, Chorvátska atd. a tam všade sa stretneš s mýtom! To ako jedine Slovensko ma podľa teba zostat ostrovčekom bez cestneho myta, aby ho dalej valcovala a prevalcovala kamiónová dporava?! A nevadilo by ti, že slovenskí kamionisti by prispievali do rozpočtu týchto krajín, naopak by to však nefungovalo? To tvoje "celkové zrušenie mýta" ktoré by podľa teba mali kamionisti "vyštrajkovať" na Slovensku je chorá myšlienka - nebola by, iba ak by slovenskí kamionisti vyštrajkovali zrušenie mýta v celej Európe :-)))
P.S. Hádaj, čo by sa stalo, ak by skúsili zablokovať čo len kúsok diaľnice v Rakúsku, Nemecku, Taliansku....
 

no tak napriklad

http://dromedar.topky.sk/cl/11...
=
ak si to preciats tak zistis ze nas protest bol vlastne velmi mierumilovny.....
 
Hodnoť

To akože žiaden víťaz nebude ?

"Na druhej strane však treba pamätať, že z tohto zápasu nemusí vyjsť víťaz. Ak mýto nezaplatia dopravcovia a verejnosť v cenách tovarov, zaplatíme ho ako daňoví poplatníci a cestujúci na otrasných cestách."

Je jasné, že to zaplatíme my a je jasné, že víťazom je Skytoll, "Nebeské mýtne", a tí, ktorým účel svätí prostriedky.
 
Hodnoť

7 mesiacov

V cechach na seba zarobilo myto za 7 mesiacov pri mensom pocte spoplatnenych cist ako je u nas. Vie mi niekto povedat ako je to u nas ? Respektive nejaky jednoduchy prepocet. Dakujem
 
Hodnoť

Už na inom mieste som napísal:

Však ono sa to urasie" - ako každý
systém.

Myslím, že iba masmediálnici vyrábajú problémy:

namiesto toho, aby situáciu upokojovali
a
hľadali riešenie aj tým,
že budú s dopravcami "ňúrať" po sporných miestach v systéme a normálnou pokojnou cestou ich odovzdávať riašiteľom systému na zapracovanie a tým odstránwenie "závad".

... no, ale každý sa správa spôsobnom sebe vlastným
a
z blbcov sa géniovia nestanú, ani keď sa prehlásia za celebrity ...
 

riesenie by mali hladat

ti ktori v tendri vybrali najdrahsiu ponuku zjavne najubohejsiu z hladiska pripravenosti na zavedenie.....zo zlodejov sa poctivi ludia nestanu ani ked ich svoloc zvoli vo volbach.... ostanu stale len zlodejmi.... akurat je to viac viditelne....
 

Vies OSTROVID ,

ale tie chyby tam jednoducho nemali byť lebo niekto bral za to obrovské prachy,čiže ,za čo bral prachy , ked to nepripravil "excelentne" ako trepal Vážny..Prečo by som ja mal hladat a ňúrať chyby a odovzdavať ich ne riešenie? Každy ma za svoju prácu zodpovednost ,to ti nič nehovorí? Ty sa zastávaš lajdákov a fušerov -to je tvoj problém...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Komentáre